مصرف 1414 میلیون مترمکعب گاز در قم


مصرف 1414 میلیون مترمکعب گاز در قم

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: در هفت ماه امسال، یک هزار و 414 میلیون مترمکعب انرژی گاز در این استان مصرف شده‌است.

علیرضا نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان مصرف گاز در هفت ماه سال ۹۸، یک هزار و ۳۳۲ میلیون متر مکعب و ۶ درصد کمتر از امسال بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین مصرف گاز در نیروگاه برق قم و سپس در مشترکان خانگی و تجاری این استان بوده‌است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با افزایش ۱۳ هزار و ۸۱۰ اشتراک، تعداد مشترکان گاز این استان به ۴۱۸ هزار اشتراک رسیده‌است.

نصیری گفت: همشهریان می توانند با رعایت نکاتی از جمله بستن درب اتاق های بدون استفاده، پوشیدن لباس های بیشتر، دوجداره کردن پنجره ها، استفاده از عایق پنجره، پوشاندن کانال های کولر، متناسب بودن اندازه بخاری با متراژ خانه و عدم استفاده از کانال کولر مصرف انرژی گاز را کاهش دهند.

وی افزود: تنظیم آبگرمکن در دمای مناسب، انتخاب صحیح دودکش، استفاده از زانویی در مسیر دودکش، نصب پرده های چین دار و بیهوده روشن نگذاشتن اجاق گاز از دیگر راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب پرده های چین دار در زمستان باعث جلوگیری میزان زیادی از گرما به بیرون می شود؛ از این نوع پرده می توان در تابستان نیز برای جلوگیری از تابش نور خورشید به داخل خانه استفاده کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز قم، قرار دادن دمای آبگرمکن بر روی ۶۰ درجه سانتی گراد و یا رده C در آبگرمکن های قدیمی، باعث کاهش بسیاری انرژی می شود.

در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی قم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان به ۹۶ درصد رسیده است.

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به ۴۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است؛ ۳۸۳ هزار و ۹۵۵ مشترک در بخش خانگی، ۲۳ هزار و ۵۰۶ مشترک در بخش عمومی و سه هزار و ۶۹۳ مشترک در بخش صنعتی است.

هم اینک ۶ شهر و ۱۵۷ روستا در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان