چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی


چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی

تمیز کردن کمد لباس، کاری است که همه افراد هر از گاهی به سراغ آن می‌روند. اما موضوع اصلی بعد نوشته چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی اولین بار در روچی. پدیدار شد.

تمیز کردن کمد لباس، کاری است که همه افراد هر از گاهی به سراغ آن می‌روند. اما موضوع اصلی بعد از تمیز کردن کمد لباس اتفاق می‌افتد. با لباس‌هایی که دیگر به آن‌ها احتیاج نداریم، چه کار کنیم. لباس‌هایی که از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند را به راحتی می‌توان به خیریه‌ها اهدا کرد یا حتی آن‌ها را به روش‌های متفاوت مانند استفاده از سایت‌های آنلاین فروخت. بحث اصلی ما راجب لباس‌هایی است که در شرایط نامناسبی قرار دارند، لکه‌دار یا پاره شده‌اند و برای فروش یا اهدا کردن مناسب نیستند. آیا راهی برای استفاده مجدد از این لباس‌ها وجود دارد؟

بله، شما راه‌های بسیار متنوعی پیش رو دارید تا از لباس‌های دورریختنی خود به نحو دیگری استفاده کنید.

اگر از بعضی لباس‌ها خسته شده‌اید یا لباس‌های نامناسبی دارید می‌توانید به جای دور انداختن، از آن‌ها دوباره استفاده کنید. با تبدیلشان به لباس‌های مختلف، ساخت یادگاری با آن‌ها یا استفاده از آن‌ها برای ایجاد دکوراسیون منزل، از لباس‌های دورریختنی خود به خوبی استفاده کنید.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی

ساخت لباس و لوازم جانبی جدید

با استفاده از لباس‌های فرسوده خود می‌توانید به ساخت لوازم جانبی متنوعی بپردازید از جمله ساخت وصله یا ساخت کیسه برای نگهداری دیگر لباس‌ها و غیره. حتی شما می‌توانید با به کار بردن ترفندهایی از لباس‌های بی‌استفاده خود، لباس جدید تهیه کنید و مدت‌ها از آن استفاده کنید.

استایل و ظاهر لباس را تغییر دهید

سبک لباس‌ها را عوض کنید. اگر لباس‌های کهنه شما از مد افتاده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به شکل جدیدتری بروز کنید. تزییناتی مانند زیپ و گل‌میخ می‌تواند لباس شما را تغییر دهد و به لباس جدیدتری تبدیل کند.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی

اگر لباس‌های کهنه‌ای دارید که هنوز هم برای شما مناسب است، سعی کنید آن‌ها را برای استفاده مجدد کوتاه کنید. مثلا می‌توانید شلوار کهنه خود را کوتاه کنید و شلوارک جدیدی بدست آورید. همچنین می‌توانید دامن بلند خود را به دامن کوتاه‌تر یا تی‌شرت خود را به یک تاپ تبدیل کنید.

برای استفاده مجدد از لباس‌های کهنه خود می‌توانید یک جیب روی تی‌شرت قدیمی خود بدوزید.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیاز لباس های دروریختنی خود، لباس‌های جدید درست کنید

از پارچه لباس‌های فرسوده خود یک لباس کاملا جدید درست کنید. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است با یک مورد مانند لباس یا تی‌شرت بزرگ که پارچه‌های بیشتری برای خیاطی در آن وجود دارد، شروع کنید. از قوه تخیل خود برای بریدن و دوختن لباس جدید استفاده کنید. به عنوان مثال برای کمربند، تاپ یا دامن کوتاه، الگوهای زیادی در اینترنت برای افراد تازه‌کار وجود دارند.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی

برای ساخت لوازم جانبی جدید، از لباس‌های کهنه خود استفاده کنید

ترفند دیگری که می‌توانیم از آن استفاده کنیم این است که از پارچه لباس‌های دورریختنی خود برای تولید هدبند استفاده کنیم. یا از نوارهای نازک چند پارچه برای بافتن دستبند یا تهیه گردنبند استفاده کرد. تبدیل یک تی‌شرت قدیمی به یک کیف دستی شیک نیز آسان است.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیوصله‌هایی را تولید کنید

وصله‌ها می‌توانند کاربردی و شیک باشند. از لباس های دورریختنی خود برای ایجاد وصله ها استفاده کنید. از این وصله می‌توانید برای ترمیم لباس‌هایی که هنوز قابل استفاده هستند استفاده کنید.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیساخت یادگاری

راه دیگر استفاده از لباس‌های فرسوده، ساخت یادگاری با آن‌ها است. از لباس‌های کهنه خود اسباب‌بازی، پرده و غیره بسازید. با ساخت یادگاری به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

memory board درست کنید

memory board، یک مکان عالی برای قرار دادن یاداداشت‌ها،‌ بلیط‌ها و عکس‌ها است. یک پارچه بزرگ از لباس‌های دورریختنی خود برای پوشاندن قسمت جلویی وبرای پوشاندن قسمت کناری از یک ورق چوب پنبه‌ معمولی استفاده کنید. پارچه را با چسب به تخته چوب بچسبانید. به همین راحتی شما صاحب یک memory board خواهید شد.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیاسباب بازی درست کنید

می‌توانید از لباس‌های کهنه خود، خرس عروسکی برای کودکان تهیه کنید. برای به دست آوردن الگوی خرس عروسکی یا هر عروسک دیگری از اینترنت کمک بگیرید. می‌توانید خرس را با ضایعات پارچه‌ای دیگر لباس‌ها پر کنید. از دکمه‌های لباس‌های کهنه نیز می‌توان برای دوختن چشم و دماغ عروسک استفاده کرد.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیلحاف بدوزید

ترفند دیگر برای استفاده مجدد از لباس های قدیمی دوختن لحاف است. از اینترنت کمک بگیرید تا الگوی مناسبی پیدا کنید و تعدادی از لباس‌های قدیمی خود را به لحاف تبدیل کنید. شما می‌توانید از لباس‌های مختلف در طراحی خود استفاده کنید تا تداعی کننده خاطرات شما نیز باشد. اگر کمی هزینه کنید، مراکزی وجود دارند که لباس‌های قدیمی شما را به لحاف تبدیل می‌کنند. کافی است لباس‌های قدیمی خود را به آن‌ها تحویل دهید.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیقاب عکس درست کنید

راه دیگر برای استفاده مجدد از لباس‌های فرسوده، ایجاد یک قاب عکس کاملا سفارشی و دلخواه است. از یک تکه مقوا، چسب پارچه و یک لباس قدیمی استفاده کنید. اگر عکسی با اندازه غیر معمول داشته باشید، این ایده بسیار کارساز است زیرا می‌توان اندازه قاب را متناسب با اندازه عکس خود تنظیم کرد. از خلاقیت خود برای زیباتر کردن قاب استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پارچه، قاب عکس‌های قدیمی خود را بروز کنید و جلوه زیباتری به آن‌ها بدهیم.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی بسته بندی کادو

یک ترفند بسیار خوب برای استفاده مجدد از لباس‌های فرسوده، بسته‌بندی کادو با استفاده از آن‌ها است. برای این کار از یک لباس استفاده کنید که بتوان یک دایره یا مربع بزرگ را برش داد، سپس هدیه خود را در وسط آن قرار دهید و پارچه را به دور هدیه بپیچید. برای تکمیل کار خود می‌توانید از یک روبان استفاده کنید.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنیایجاد دکوراسیون داخلی خانه

ترفند دیگر برای استفاده مجدد از لباس‌های قدیمی، تغییر در دکوراسیون داخلی منزل است. از جمله کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد:

درست کردن پرده. پرده‌های پارچه‌ای می‌توانند یک مورد بی‌نظیر برای خانه شما باشند. هر چه تنوع رنگ در الگوی شما بیشتر باشد بهتر است. روبالشی بدوزید. راهی بسیار آسان و جذاب برای استفاده مجدد از لباس‌های قدیمی است. می‌توان با استفاده از تی‌شرت‌های قدیمی به خصوص آن‌هایی که نرم هستند، روبالشی‌های فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرد.

چند ترفند کاربردی برای استفاده مجدد از لباس های دورریختنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه