توزیع روغن خوراکی در خراسان جنوبی تا رفع کمبود ادامه دارد


توزیع روغن خوراکی در خراسان جنوبی تا رفع کمبود ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کمتر از 10 روز آینده مشکل کمبود روغن در بازار رفع می‌شود و مردم این کالای اساسی را گران نخرند.

الیاس جویبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین نشدن روغن خام کارخانه‌های روغن سازی، علت اصلی کمبود روغن در بازار عرضه و تقاضا بود که خوشبختانه از ابتدای هفته این مشکل حل شده است.

وی گفت: اولویت تولید کارخانه‌های روغن سازی به تهیه روغن مایع است که از اوایل هفته تاکنون ۴۰۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع شده و در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد روغن مصرفی خراسان جنوبی از نوع جامد است و از آنجا که تولید روغن مایع با سهولت صورت می‌گیرد پس از تولید روغن مایع، کارخانه‌ها اقدام به تامین روغن جامد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کمبودها تاثیری در قیمت روغن می‌گذارد گفت: کارگروه تنظیم بازار کشور متولی قیمت‌گذاری کالاهای اساسی است و با توجه به تامین مواد اولیه، افزایش قیمت دور از انتظار است.

جویبان در پاسخ به این که شنیده شده پنج کیلویی روغن تا ۱۴۰ هزار تومان در بازار بیرجند خرید و فروش می‌شود تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر پنج کیلوگرم روغن جامد ۵۵ هزار تومان است و کسی مجوز فروش بالاتر از این قیمت را ندارد.

وی افزود: مردم از سوء استفاده برخی سودجویان مواظبت و در صورت هرگونه اطلاع از محل احتکار یا گرانفروشی با شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا با خاطیان به صورت قانونی برخورد شود.

روغن خوراکی از ۲ هفته پیش در خراسان جنوبی کمیاب شد و از اوایل هفته جاری برخی فروشگاه‌ها در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نسبت به توزیع این کالای اساسی اقدام کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان