سوادآموز کرمانشاهی در مسابقه پرسش مهر اول شد


سوادآموز کرمانشاهی در مسابقه پرسش مهر اول شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: «مرضیه محمدی» از سوادآموزان شهرستان صحنه در مسابقه انشانویسی پرسش مهر رییس جمهوری به عنوان سواد آموز برتر ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

مجید یزدان پناه روز چهارشنبه به ایرنا افزود: هدف اصلی آموزش بزرگسالان تکامل و تعالی افراد برای سازگاری موثر و مثبت با مسایل فردی و اجتماعی است برهمین اساس سازمان نهضت سوادآموزی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه هدف، برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه‌ای توام با آموزش سوادآموزان در دستور کار قرار داده‌ است.

وی، اجرای مسابقه انشاء نویسی در قالب پرسش مهر ریاست جمهوری را در راستای اجرای یکی از برنامه های فرهنگی سازمان نهضت آموزی دانست.

یزدان پناه همچنین اهداف اجرای پرسش مهر ریاست جمهوری را تشویق سواد آموزان به تفکر و حساس شدن نسبت به مسایل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خود باوری در بین مخاطبان، گسترش و ترویج فرهنگ پرسشگری، جستجوگری و تقویت ضریب تفکر و خلاقیت در سواد آموزان، تقویت مهارت های خواندن و نوشتن و کاربست آن در مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی برشمرد.

نهضت سواد آموزی کرمانشاه در ۲ سال گذشته همواره رتبه برتر کشور کسب کرده است، در سال ۹۸، نزدیک به ۱۴ هزار سوادآموز در کلاس های مختلف نهضت سواد اموزی استان مشغول بهتحصیل بودند.

هزار و ۴۰۰ نفر اکنون در بخش نهضت سواد آموزی استان مشغول هستند و امسال براساس تعهد نهضت سواد آموزی کرمانشاه نزدیک به ۱۰ هزار نفر در مراحل سه گانه نهضت سواد آموزی باید آموزش ببینند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به ۳۵۲ هزار دانش آموز در مقطع های مختلف تحصیلی و بزرگسالان و سواد آموزان دارد و همچنین ۲۶ هزار فرهنگی در مدارس استان مشغول به تدریس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی