واکنش شماری از مقامات ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه کابل | #جان_پدر_کجاستی؟


واکنش شماری از مقامات ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه کابل | #جان_پدر_کجاستی؟

حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل 42 کشته و زخمی برجای گذاشت. همه جان باخته‌گان ابن رویداد دانشجویان‌ این دانشگاه بودند. شماری از مقامات کشورمان نیز در پیام‌های جداگانه با مردم افغانستان همدردی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز – حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل و جان باختن جوانان بی‌گناه افغانستانی در این حمله با انتقادهای زیادی از سوی مقامات و چهره‌های سیاسی جهان روبرو شده است. شماری از چهره‌های سیاسی ایران هم با انتشار پیام‌هایی به این حمله واکنش نشان دادند.

قالیباف: جوانان افغان بانیان تروریسم و اشغال را در افغانستان ریشه‌کن می‌کنند

رییس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله تروریستی به دانشگاه کابل، گفت: جوانان مجاهد افغانستانی سرانجام بانیان تروریسم و اشغال را در افغانستان ریشه‌کن خواهند کرد.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏مسئول مستقیم تمامی جنایت‌های داعش، بنیانگذاران آدم‌کش آمریکایی و صهیونیست، تامین کنندگان مالی آنها در منطقه و حامیان آنها هستند. هر قدمی در راستای تقویت هر یک از این جنایتکاران، دشمنی با آرامش، رفاه و صلح منطقه است.

جنایت داعش علیه فرزندان نازنین افغانستان دل همۀ ما را به درد آورد، اما دلخوشیم که جوانان غیور و مجاهد افغانستانی سرانجام بانیان، عاملان، مجریان و حامیان تروریسم و اشغال را در افغانستان ریشه‌کن خواهند کرد.»

واکنش شماری از مقامات ایرانی به حمله تروریستی دانشگاه کابل | #جان_پدر_کجاستی؟

خدا امید هیچ کسی رو ناامید نکنه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با ابراز همدردی با مردم افغانستان نوشت: خدا امید هیچ کسی رو ناامید نکنه.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در توئیتر خود در پیامی درباره حمله به دانشگاه کابل نوشت: خدا امید هیچ کسی رو ناامید نکنه. ۱۴۲ بار تماس و دست آخر پیامکی که جان‌پدرکجاستی؟

او افزوده است، که قلب هر انسانی از شنیدن و دیدن این اتفاق ناگوار می‌گیره. لعنت به ترور و تروریسم، لعنت به جهالت.

وزیر ارتباطات ایران در پایان پیام تویتری اش نوشت: تسلیت به مردم افغانستان و خانواده‌های داغدار اقدام تروریستی بمب‌گذاری دانشگاه کابل. لعنت به ترور و تروریسم، لعنت به جهالت.

تسلیت به مردم افغانستان و خانواده‌های داغدار اقدام تروریستی بمب‌گذاری دانشگاه کابل.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حمله تروریستی در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توییتی حمله تروریستی دانشگاه کابل را محکوم کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حمله تروریستی مسلحانه دانشگاه کابل در پیام توییتری نوشت: اندیشه سیاه و دست‌های آغشته تروریست‌ها به خون بیگناهان، آینده افغانستان و جان‌های پاک فرزندان این سرزمین را هدف گرفته‌اند.

او ادامه داد: در این مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و افراطی‌گری، ‎ایران در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده است. #جان_پدر_کجاستی»

در پی حمله تروریستی چند روز پیش در پایتخت افغانستان که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور از جمله دانشجویان شد، تعدادی از کاربران ایرانی و افغانستانی در فضای مجازی در راستای محکومیت این اقدام تروریستی و همدلی و همراهی با خانواده‌های کشته‌شدگان این حادثه تروریستی از هشتگ "جان_پدر_کجاستی" استفاده کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403