آتش سوزی چهار هکتار دیگر از اراضی میانکاله را خاکستر کرد


آتش سوزی چهار هکتار دیگر از اراضی میانکاله را خاکستر کرد

ساری - ایرنا - دومین آتش سوزی پاییزی که در یک روز تعطیل رخ داد ، بر اساس اعلام محیط زیست مازندران چهار هکتار از پوشش گیاهی این منطقه حفاظت شده را تبدیل به خاکستر کرد.

روابط عمومی محیط زیست مازندران امروز چهارشنبه اعلام کرد که وسعت منطقه آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله چهار هکتار بوده است.

بر اساس این گزارش ، زمان رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت که دیروز ۱۳ آبان ماه دو آتش سوزی در نوارساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله بین شرکت تعاونی آزادگان و شهدای بندرگز و همچنین در منطقه استاد باقر این پناهگاه حیات وحش رخ داده بود که با تلاش محیط بانان مهار شد.

وی وسعت دو منطقه آتش سوزی را چهار هکتار اعلام که ۶۰ درصد پوشش گیاهی آن سازیل و۴۰ درصد نیز درخت گز بوده است.

پیش از این هم دوم مهر ماه بخشی از پوشش گیاهی میانکاله دچار آتش سوزی شده بود که محیط زیست وسعت آن را چهار هزار متر مربع و نوع پوشش گیاهی آن را درختان انار اعلام کرده بود.

آتش سوزی قبلی در اراضی انارستان منطقه قلعه پلنگان پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داده و علت آن هم عامل انسانی اعلام شده بود.

آتش سوزی روز گذشته در میانکاله ، یازدهمین آتش سوزی سال جاری در این پناهگاه حیات وحش محسوب می شود.

پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله درشرق استان مازندران قرار دارد که دارای ۶۸ هزار هکتار مساحت است که بیش از ۲۰ هزار هکتار از این وسعت را پناهگاه حیات وحش میانکاله تشکیل می دهد که انارستان ، سازیل و تمشک از گونه های گیاهی موجود در این اراضی است که مورد استفاده پرندگان مهاجر برای تغذیه و تخم ریزی است.

پارسال هم حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی این پناهگاه براثر آتش سوزی از بین رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!