دستیابی جوانان به دانش روز زمینه ساز خودکفایی کشور است


دستیابی جوانان به دانش روز زمینه ساز خودکفایی کشور است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در شرایطی که دولت های استکباری به ویژه آمریکا در تلاشند مردم و کشور ایران را با روش های مختلف به ویژه تشدید تحریم ها به زانو درآورند دستیابی جوانان ما به دانش روز زمینه ساز خودکفایی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز چهارشنبه به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در نشستی با تشکل های دانش آموزی استان ضمن تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره ۸۵۰ شهید دانش آموز استان افزود: ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه نیز است که قطعا زمینه ساز نهضت بزرگ ملت ایران برای نابودی استبداد طاغوت را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در فرمایشات مختلف خود بارها آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و بر ضرورت تقویت روحیه استکبارستیزی ملت ایران به ویژه جوانان از سنین پایین و دوره دانش آموزی برای نسل های آینده تاکید داشتند.

زارع در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی روز گذشته که به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بدون جمعیت برگزار شد، خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند که علت اصلی دشمنی های آمریکا با نظام اسلامی ایران و مردم دقیقا به جهت سیاست های ظالمانه آنان است که ملت ایران نمی پذیرد و زیر بار ظلم شان نمی روند و در واقع سلطه آنان را به رسمیت نمی شناسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: بدیهی است که شرط اصلی و وصول این توفیق و نپذیرفتن ظلم هر مستکبری توانمندشدن است و تحقق این مهم نیز با نیروی انسانی آن کشور و جامعه شکل می گیرد.

وی دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و اظهار داشت: دانش آموزان هم با توانمندسازی علمی و ارتقاء سطح دانش و البته تزکیه می توانند توانمند شده و کشور را از هر گزندی مصون دارند ضمن اینکه در شرایطی که دولت های استکباری به ویژه آمریکا در تلاشند که مردم و کشور ایران را با روش های مختلف به ویژه تشدید تحریم ها به زانو درآورند در نقطه مقابل توانمندی جوانان ما به دانش روز زمینه ساز خودکفایی کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور بیشترین بار مسئولیت تحقق آرمان های ملت را بر عهده دارد، اضافه کرد: مسیر تعالی و شکوفایی کشور بیش از گذشته از طریق آموزش و پرورش آن هم با شناسایی استعدادها و برنامه ریزی خوب برای تشویق دانش آموزان در جهت هدایت آنهاست.

وی با بیان اینکه قطعا پرورش علمی و اخلاقی، خلاقیت، نوآوری، دینداری و اخلاق مداری که همواره بر آنها تاکید شدهدر سطح مدارس امری ضروری است، اظهار داشت: انتظار است که گام های اساسی در این راستا برداشته شود و کشور ما از نیروی انسانی متعهد و متخصص برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان علاوه بر اینکه روال معمول را در مسیر تحصیلی خود برای دستیابی به علم و دانش طی می کنند، عده ای هم باید با مهارت آموزی در راستای زمینه توانمندسازی کشور در امر تولید و اقتصاد کوشا باشند.

استاندار گیلان بیان داشت: کشور تنها به مدیر، کارمند و پشت میز نشین نیاز ندارد بلکه در حوزه های مختلف نیازمند تکنسین ها و متخصصان ماهر است که چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند لذا دانش آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای می توانند در توسعه کشور تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناها و تحریم ها به نیازمندی های دانش آموزان و تعلیم و تربیت آنان توجه دارد، اضافه کرد: دولت در هشت ماه از شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار بست تا آموزش و پرورش تعطیل نشود.

استاندار گیلان بیان داشت: بدیهی است که در برخی از نقاط در گیلان و استان های دیگر مشکلاتی باشد لذا در این ارتباط در جلسات شورای آموزش و پرورش استان تاکید کردم هر جایی که نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی است حتما همکاری شود.

این نشست با حضور نمایندگان چهار تشکل دانش آموزی استان گیلان شامل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی، جمعت جوانان هلال احمر و سازمان دانش آموزی برگزار شد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...