کرونا باعث بیکاری مربیان شنا در خوزستان شد


کرونا باعث بیکاری مربیان شنا در خوزستان شد

اهواز - ایرنا - سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: پس از شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده بسیاری از مربیان شنا و حتی استخرداران در خوزستان شغل خود را از دست دادند لذا باید به فکر وضعیت معیشت آنها بود.

مریم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو در چند ماه اخیر بیشترین ضربه را از شیوع کرونا دیده‌اند و قطعا جبران این خسارت در آینده بسیار سخت است.

وی گفت: شنا جزو اولین رشته‌ های ورزشی بود که با شیوع کرونا تعطیل و از اوایل اسفندماه سال گذشته تمام استخرها بسته شد. الان هم منتظر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و امیدواریم به زودی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی استخرها بازگشایی شود.

سرپرست هیات شنا خوزستان بیان کرد: البته احتمال آن وجود دارد که برخی از استخرهای استان خوزستان با حضور افرادی اندک در هر سانس، فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین تلاش می کنیم که تمرین تیم های استان هر چه زودتر آغاز شود.

وی گفت: هر ساله برای مربیان دوره‌های بازآموزی برگزار می شود و مربیان هر سال باید پروانه فعالیت‌شان را تمدید کنند. امسال با شیوع کرونا فرصت مناسبی برای برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیان به صورت مجازی ایجاد شد و توانستیم این دوره‌ها را برگزار کنیم.

سرپرست هیات شنا خوزستان افزود: بیش از ۶۰۰ مربی شنا در این استان مشغول به فعالیت بوده و مربیگری شنا شغل این افراد محسوب می‌شود. با شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، این افراد شغل خود را از دست داده‌اند و اگر این روند ادامه داشته باشند احتمال آن وجود دارد که از این تعداد کاسته شود.

محمدی با بیان اینکه وضعیت معیشت مربیان شنا بسیار مهم است گفت: طی هماهنگی با فدراسیون مقرر قرار شد مبلغی به عنوان کمک مالی به مربیان، در اختیار هیات های استانی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در مدت شیوع کرونا هیات شنا استان خوزستان اهداف آموزشی خود را از طریق فضای مجازی پیش برده و توانست از تهدید کرونا فرصت خوبی بسازد. اکنون هفت هیات فعال در خوزستان وجود دارد و تلاش می شود برخی از هیات‌های نیمه فعال در این رشته ورزشی تا پایان سال فعال شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس