هزار و 850 روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی دارد


هزار و 850 روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی دارد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خدمت اینترنت پرسرعت در روستاهای استان تا پیش از دولت تدبیر و امید ارائه نمی‌شد، گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 850 روستای این استان به شبکه اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی پیدا کرده‌است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین تجهیزات، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی شامل ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهرمند می‌شود.

وی ادامه داد: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر حدود این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

وی با اشاره به ظریف نفوذ تلفن همراه در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان ١٣٠ درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

به گزارش ایرنا سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟