هلال احمر کردستان در مورد مفقود شدن 2 قلاده سگ زنده‌یاب اطلاعیه صادر کرد


هلال احمر کردستان در مورد مفقود شدن 2 قلاده سگ زنده‌یاب اطلاعیه صادر کرد

سنندج - ایرنا - روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان به دنبال انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر مفقود شدن 2 قلاده سگ زنده‌یاب این جمعیت و تغییر کاربری یک دستگاه آمبولانس به خودرو فرماندهی عملیات امداد و نجات، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان در این اطلاعیه که عصر پنجشنبه منتشر شده آمده است: در بازبینی دوربین‌های محل نگهداری سگ‌ها متوجه شدیم حین تعمیرات ساختمانی کنار محل نگهداری آنها، راننده وسیله‌ای که کار تسطیح آن محل را انجام می‌داده است، حین کار به طور سهوی با وسیله مورد نظر به نرده‌های محافظ برخورد می‌کند و باعث ایجاد شکافی در نرده‌ها شده و سگ‌ها از آن شکاف خارج می‌شوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از بازبینی دوربین‌های منطقه کاملا مشخص است سگ‌ها حدود ۲۰ دقیقه بعد سعی دارند به محل نگهداری خود برگردند اما به دلیل اتوبان بودن و تردد زیاد خودروهای سنگین در آن منطقه، این امکان فراهم نمی‌شود اما تمام فیلم‌ها جمع‌آوری شده و در اختیار نیروی انتظامی و پلیس آگاهی استان قرار گرفته و آنان پیگیر این قضیه هستند.

همچنین در این اطلاعیه در مورد تغییر کاربری یک دستگاه آمبولانس توضیحاتی ارائه شده و آمده است: این تیپ خودروها در جمعیت‌های هلال احمر تمام استان‌ها حداقل یکی و گاهی اوقات دو یا حتی بیشتر، با توجه به وسعت استان تغییر کاربری شده و در اختیار فرماندهی امداد و نجات قرار گرفته و استفاده عملیاتی می شود.

در این اطلاعیه اضافه شده است: در استان کردستان هم از قبل یک خودوری تویوتا لندکروزر مشابه همین خودرو، یک مدل پایینتر در اختیار فرماندهی امداد و نجات استان قرار داشته اما چون هزینه‌های نگهداری و مصرفی آن بالا بوده تغییر کاربری داده شده است و عنوان پشتیبان، جایگزین همین آمبولانس شده که این خودرو در انبار لجستیک هلال احمر بوده و کار پشتیبانی عملیات ها را انجام می‌داده است و هیچگاه در هیچ پایگاه امداد و نجاتی مورد استفاده قرار نگرفت.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه این اطلاعیه آمده است: در سفر رییس سازمان امداد و نجات کشور به کردستان و با با توجه به وضعیت لجستیک و موقعیت جغرافیایی استان، با توجه به اینکه خودرو مورد نظر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، مجوز لازم برای تغییر کاربری آن به خودرو فرماندهی عملیات امداد و نجات صادر شد و در اختیار بخش اداری و امدادی این فرماندهی قرار گرفت که مجوز کتبی آن نیز موجود است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم می‌رساند در تمام شهرستان ها یک دستگاه آمبولانس در پایگاه امداد و نجات، یک دستگاه به عنوان پشتیبان در شهرستان و در مرکز استان هم چهار دستگاه به عنوان پشتیبان شهرستان‌ها وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم. از مردم استان درخواست می‌کنیم به مطالبی که توسط افراد سودجو و مغرضانه در فضای مجازی تهیه و نشر داده می‌شود توجه نکنند.

جمعیت هلال احمر کردستان دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی و ۸۷۳ نفر نیرو در تیم‌های تخصصی سازماندهی شده و ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)