43 سال طول می‌کشد تا یک کارگر خانه بخرد/ اجاره بها در کلانشهرها تبدیل به آرزو شده


43 سال طول می‌کشد تا یک کارگر خانه بخرد/ اجاره بها در کلانشهرها تبدیل به آرزو شده

یک مسکن در یک منطقه متوسط متری 8 میلیون تومان بوده الان متری 20 تا 30 میلیون تومان شده یعنی الان در کلان‌شهرهای ما، اجاره و رهن برای مردم آرزو شده است.

43 سال طول می‌کشد تا یک کارگر خانه بخرد/ اجاره بها در کلانشهرها تبدیل به آرزو شده

به گزارش صدای ایران، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در برنامه هزار در چهار صدای ایران، اظهار داشت: ایشان گفته بودند مسکن مهر، مسکن مضخرفی است، البته با گفتاردرمان مشکلات مردم قابل حل نیست به خصوص مسکن.

وی افزود: مسکن به عنوان پیشران اقتصاد یک کشور است، کارشناسان می‌گویند بین ۱۵۰ شغل الی ۱۸۰ شغل، به بازار مسکن ربط دارد، وقتی بازار وارد رکود می‌شود ما خیلی از اشتغالات را از دست می‌دهیم.

یوسفی افزود: آقای آخوندی با افتخار گفتند من یک مسکن هم نساخته‌ام، الان اگر ما تنش بسیار شدید در حوزه مسکن داریم شاید در این دو سال ما ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم یعنی یک مسکن در یک منطقه متوسط متری ۸ میلیون تومان بوده الان متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان شده یعنی الان در کلان‌شهر‌های ما، اجاره و رهن برای مردم آرزو شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت:یک خانه حدود ۱۰۰ متر را یک نفر کارمند یا کارگر حدود ۴۳ سال طول می‌کشد تا بتواند بخرد. یعنی دوران عمرش تمام شده، ولی نتوانسته بخرد.

وی افزود: حوزه مسکن را اگر امروز شروع کنیم تا بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم و سیاست‌گذاری کنیم و وارد اجراء شویم حداقل ۳ سال زمان‌بر است، مجلس یک طرح جهش مسکن را ایجاد کرده کارشناسان نزدیک به دولت گفتند مخالف این طرح هستیم، ما دو ماه در این مجلس برای این طرح کار کردیم خواستیم یک طرحی بنویسیم که اجرائی باشد نه برای شعار دادن باشد، ما این را برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم به فاز اجرائی برسانیم دولت گفت مخالفیم، این را هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد که دولت را مکلف کنیم که بتواند برای محرومین، خانه‌های ارزان بسازد.

ویدئو گفتگوی صدای ایران با مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در برنامه ۱۰۰۰ در ۴ را در ادامه ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین