سالانه 400 تن محصول گلخانه‌ای در تایباد تولید می‌شود


سالانه 400 تن محصول گلخانه‌ای در تایباد تولید می‌شود

مشهد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سالانه 400 تن انواع محصول گلخانه‌ای از 14 هکتار گلخانه این شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف خراسان رضوی می‌شود.

محمد میری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصولات شامل، خیار، فلفل دلمه، آلوئه ورا، گوجه فرنگی و انواع سبزیجات است اما ۷۰ درصد محصولات گلخانه ای این شهرستان به تولید خربزه و هندوانه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: عمده گلخانه های تایباد در اراضی کشاورزی و مناطق مستعد دشت کرات و بخش میان ولایت این شهرستان احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: بخش زیادی از تولید محصولات گلخانه ای در تایباد به شهرستانهای همجوار ارسال می شود.

میری افزود: سازه های گلخانه ای در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار مناطق روستایی این منطقه دارند به طوری که در حال حاضر ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم در این واحدها مشغول به کار شده اند.

وی با بیان این که سطح گلخانه های تایباد در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است ادامه داد: گرانی قیمت تجهیزات ساخت سازه های گلخانه ای، پایین بودن قیمت محصولات گلخانه ای و عدم تخصیص تسهیلات یارانه ای به متقاضیان باعث استقبال نکردن کشاورزان از احداث گلخانه در این شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خصوص مزایای کشت گلخانه ای نسبت به فضای آزاد افزود: افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی مصرف آب، محصول سالم و اشتغالزایی زیاد از نتایج این نوع کشاورزی است.

میری افزود: در سال زراعی جاری یک میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان در قالب هفت پرونده به بانکهای عامل معرفی شده است.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی با هفت هزار بهره بردار یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

۸۵ درصد جمعیت این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی هستند.

این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در