در قیامت بسیاری برای تلف کردن عمر حسرت خواهند خورد


 در قیامت بسیاری برای تلف کردن عمر حسرت خواهند خورد

آیت‌الله جاودان گفت: در قیامت بسیاری برای تلف کردن عمر حسرت خواهند خورد، به هر میزان انسان گناه کرده باشد حسرت می‌خورد آنچنان که از غصه دست خود را می‌جود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۱۴ آبان در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید انذار کن مردم را از روزی که زمان حسرت است.

وی افزود: در دنیا انسان از یک مقدار بیشتر حسرت بخورد سکته می‌کند اما در آخرت همه حسرت را با درد و رنج آن تحمل می‌کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه همه انسان‌ها روز قیامت حسرت می‌خورند، عنوان کرد: بهشتی‌ها و جهنمی‌ها هر دو حسرت می‌خورند بهشتی‌ها به جایگاه‌های بالاتر از جایگاه خود و جهنمی‌ها به جایگاه بهشتی‌ها حسرت می‌خورند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسرت بسیار عمیق و عظیم است، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) تحت ولایت و تربیت اسم اعظم هستند همه آنچه را باید به دست آوردند، اگر انسان به درگاه الهی درستی را بیاورد ولایت الهی درباره او اعمال می‌شود می‌تواند خود را به جایی برساند که حسرت نخورد.

وی با بیان اینکه نباید به خوشی‌های زودگذر دنیا دلخوش کرد، ابراز کرد: برخی همچون سید ابن طاووس خود را به جایگاهی رساندند که همواره در بهشت جوار امیرمومنان امام علی(ع) قرار می‌گیرند.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: زندگی دنیا جایی است که هر کس در آن به هر میزان بتواند برای آخرت خود ذخیره خیر داشته باشد حسرت او در قیامت کمتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: تنها کسانی در قیامت حسرت نمی‌خورند که به همه توان خود برای جلب رضای الهی و کسب خیرات کار کرده باشد.

وی با بیان اینکه در قیامت بسیاری برای تلف کردن عمر حسرت خواهند خورد، خاطرنشان کرد: به هر میزان انسان گناه کرده باشد حسرت می‌خورد آنچنان که از غصه دست خود را می‌جود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا