مهدویت برترین مکانیزم زایش‌های انقلابی است/ به زندگی بشر معنا می‌دهد


مهدویت برترین مکانیزم زایش‌های انقلابی است/  به زندگی بشر معنا می‌دهد

حجت‌الاسلام شریعتی با بیان‌اینکه مهدویت به زندگی بشر معنا می‌دهد و برترین مکانیزم زایش‌های انقلابی است، گفت: اگر مهدویت در جامعه بروز و ظهور داشته باشد اخلاق رواج یافته و مردم دارای سیستم خودنظارتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محسن شریعتی» درباره آثار و برکات مهدویت، اظهار کرد: ما شیعیان معتقدیم هر باور و فکری و نیز آنچه در متون روایی ما آمده صرفاً برای قبر و قیامت نیست بلکه برای دنیای امروز بشر هم مفید و اثرگذار است. اساساً ما معتقد به دین اکمال هستیم دینی که همه زوایای وجودی و غرایز بشر را در نظر دارد.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: مهدویت بالاترین امید را به بشر هدیه می دهد، امروز که جامعه بشری دچار نیهلیسم و ناامیدی ها و رخوت شده، این مهدویت است که می تواند آن را درمان کند مهدویت به زندگی بشر معنا می دهد و برترین مکانیزم زایش های انقلابی بوده است. کاری نداریم به اینکه انقلاب های رخ داده در بستر مهدویت چقدر صحیح یا غلط بوده است مهم انگیزه و زایشی است که با مهدویت ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مهدویت سازوکار نظارتی و بازدارندگی دارد، تصریح کرد: برای مثال وقتی در بزرگراه تهران-قم تابلویی را می بینیم که روی آن نوشته شده «ترک گناه من هدیه است به تو» یعنی اگر مهدویت در جامعه بروز و ظهور داشته باشد می تواند جامعه را اخلاقی و کاری کند که مردم بر خود نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام شریعتی تاکید کرد: همه دولت ها درصدد هستند مکانیزمی را ایجاد کنند تا مردم بر خود نظارت کنند اما توفیق نیافته اند، اما در مهدویت، شیعه اگر به این باور برسد که امام(ع) ناظر بر اعمال و رفتار او است زندگیش رنگ و بوی دیگری می یابد. مهدویت جامعه را به هم تنیده تر و پیوند آن را مستحکم می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهدویت می تواند گفتمان ایجاد و بر اساس شریعت و باورهای دینی، انسان را مصمم و مستحکم کند، مننتظران باید به باورها و فرامین دینی بیشتر عمل کنند. مهدویت کارکردهای فرهنگی اجتماعی فراوانی دارد و به عنوان بهترین فرصتی است که می توان بر مبنای آن برنامه ریزی و عمل کرد.

گفتنی است، این سخنان در کانال چشم به راه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بارگذاری شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی