خرده جنایات زناشویی بر صحنه تئاتر رشت


خرده جنایات زناشویی بر صحنه تئاتر رشت

رشت-ایرنا- نمایش خرده جنایات زناشویی نوشته ی اریک امانوئل اشمیت به کارگردانی پدرام پریچهره در رشت روی صحنه می رود.

نمایش قصه زندگی یک زوج را روایت می کند . ژیل در اثر حادثه ی مرموزی دچار فراموشی می شود. لیزا همسر او سعی در یاد آوری خاطرات گذشته را دارد. اما آیا در این بین لیزا تمام حقیقت را همان گونه هست می گوید یا سعی در بازسازی آن دارد؟ آیا ژیل همانطور که بیان می کند دچار فراموشی شده؟؟ ......

کارگردان نمایش در خصوص علت انتخاب این اثر برای اجرا گفت: قلم شیوای اشمیت و پرداختن به مسائل و مشکلاتی که به مرور زمان یک رابطه ی نسبتا خوب را وارد بن بست می کند . بحرانی که گذر سن در افراد خصوصا خانم ها ایجاد می کند از جمله دغدغه های اصلی من بوده و اینکه چرا دقیقا این روزها تصمیم به اجرا گرفتم من احساس میکنم چیزی که در این روزها نیازه برای اهالی تئاتر روشن نگاه داشتن چراغ این هنر و همچنین نگه داشتن روحیه در روزهایی که شرایط بر وفق مراد نیست.

پدرام پریچهره اظهار داشت: شش ماه برای این کار تمرین شد که متاسفانه به دلیل کرونا چند شب قبل از اجرا لغو گردید و هم اکنون دوماه دیگر تمرین کردیم که جمعا هشت ماه زمان برد.

عوامل این نمایش عبارتند از : کارگردان: پدرام پریچهره/تهیه کنندگان: آرش انتظامی، ابراهیم نیکنام/مشاور کارگردان: محمد پورجعفری/بازیگران: مریم یکتافرد، پدرام پریچهره/منشی صحنه: الناز یزدانجو/دستیاران صحنه: ملیندا توبه، ثمین صداقتی/نور: سعید سرفراز/موسیقی: عرفان بحرکاظمی/عکاس: پژمان دشته ئی پور.

پدرام پریچهره متولد ۱۳۷۰ تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده علوم تحقیقات پزشکی است.از سال ۸۸ تئاتر و بازیگری را با دکتر رضا میرمعنوی از آموزشگاه صحنه شروع کرد و دوره های حرفه ای تئاتر و بازیگری تصویر را زیر نظر مهدی طاهرپور در آموزشگاه نمای اول گذرانید و در سال ۹۱ از این آموزشگاه فارغ التحصیل شد. سال ۹۶ زیر نظر اکبر صمدی نیا دوره ی نمایشنامه نویسی گذراند و طی این سال ها همکاری مستمر با ابراهیم نیکنام مدیر مسئول آموزشگاه بازیگری نیکنام اقدام به تولید فیلم های کوتاه نمود.

از جمله فیلم های کوتاه کار شده میتوان فیلم های زیر را نام برد: منفی بیست درجه بالای صفر ، گیاهخواران، بی بازگشت،تله تئاتر استثنا و قاعده ،و از جمله نمایش های جشنواره ای صحنه ای:آتش بس ۳ ،هبوط و دستیاری کارگردان در نمایش های داغ دروغ ،هبوط ، سرپرستی و نویسندگی نمایش های صحنه ای در جشنواره های آموزشگاهی فجر،۱...۲...۳...اعتراف می کنیم،شب برفی،شرکت .

نمایش از ۲۱ تا ۳۰ آبان ساعت شش عصر در تماشاخانه رادی شهر رشت به نشانی خیابان سعدی روبه روی پل بوسار روی صحنه می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد