برگزارکنندگان عروسی کرونایی در همدان بازداشت شدند


برگزارکنندگان عروسی کرونایی در همدان بازداشت شدند

همدان- ایرنا- فرماندار همدان با تاکید بر ممنوعیت مراسم عروسی و ختم به دلیل شیوع بیماری کرونا در استان گفت: شب گذشته در شهر همدان مجلس عروسی برپا شد که با حکم دادستان پدر داماد و صاحب تالار پذیرایی بازداشت شدند.

حسین افشاری روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجلس عروسی به استناد قانون بی‌درنگ تعطیل شد و عوامل برگزاری به جرم تهدید سلامت مردم راهی بازداشتگاه شدند تا در دستگاه قضایی به تخلفات آنها رسیدگی شود.

او با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در مرکز استان گفت: پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع و مهمانی بارها به مردم اطلاع رسانی شده و از طریق رسانه‌ها و جراید به طور مستمر هشدارهای لازم داده می‌شود اما عده‌ای هنوز بی‌توجهی می‌کنند.

فرماندار همدان با بیان اینکه دورهمی‌ها مهمترین عامل شیوع بیماری کرونا است افزود: هرگونه غفلت در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تبعات سنگین در پی دارد و از این رو با هماهنگی دادستان، صاحبان منازل و یا تالار و رستورانهایی که مجالس عروسی، عزا و هر گونه مهمانی برپا می‌کنند بدون هیچ اغماض و گذشت اعمال قانون می‌شوند.

افشاری خاطرنشان کرد: صاحبان چنین مجالسی علاوه بر تحمل مجازات سرپیچی از قانون، ضامن خسارت جانی و مالی مبتلایان حاضر در آن مراسم نیز هستند.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی گفت: شرکت در اجتماعات و مراسم‌ها موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع این بیماری است و خانواده‌ها تا جای امکان در خانه بمانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر