مشکلات گازرسانی به پهله و میمه دهلران مرتفع می شود


مشکلات گازرسانی به پهله و میمه دهلران مرتفع می شود

ایلام - ایرنا - نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه باغات میمه و حل مشکلات گازرسانی به پهله و میمه شهرستان دهلران در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده عصر جمعه در حاشیه بررسی مسایل و مشکلات دو بخش زرین آباد و سراب میمه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افزود: خط انتقال گاز به سمت میمه و پهله ۸۰ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر مربوط به بخش سراب میمه و ۳۵ کیلومتر مربوط به بخش زرین آباد است.

وی یادآور شد: پیمانکاران هم اکنون در این طرح مشغول کار هستند و در این بازدید نیز تاکید لازم در راستای تسریع در اتمام این پروژه بعمل آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا زمستان بخش سراب میمه از نعمت گاز خانگی برخوردار شود و بخش زرین آباد نیز تا پایان سال به گاز خانگی متصل شود و کار علمک گذاری در شهر پهله و روستاهای آن در آذرماه سال جاری شروع می شود.

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی به ۱۵۰ هکتار باغات میمه اشاره کرد و افزود: تفکیک آب فاضلاب از آب باغات از جمله موضوعاتی است که بررسی شد.

علیزاده به طرح توسعه باغات میمه در سطح ۱۵۰ هکتار دیگر هم اشاره کرد و گفت: با تکمیل مراحل مطالعات و تامین آب شاهد توسعه باغات در این بخش با توجه به نقش آن در معیشت و اقتصاد منطقه خواهیم بود.

وی از جذب کمک های بلاعوض به شهرداری ها هم خبر داد و اظهار داشت: استقرار ادارات در بخش سراب میمه و تکمیل ساختمان بخشداری این بخش و پیگیری راه اندازی شرکت آاب معدنی در سراب میمه از دیگر مطالباتی است پیگیری می شوند.

وی خواستار ایجاد کارخانه آسفالت و سنگ شکن با همکاری شهرداری پهله و میمه شد و افزود: این کار علاوه بررفع مشکلات منطقه منبع درآمدی خوبی برای شهرداری ها هم خواهد داشت.

نماینده مردم حوزه انتخابیه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی به پیگیری برای رفع مشکلات جاده چمسرخ هم اشاره و گفت: مسئولان استان و وزارت راه مصمم هستند با پیوست مجدد این طرح در بودجه ۱۴۰۰ و اجرای ماده ۲۳ این پروژه در یک فرصت زمانی قابل قبول بهره برداری شود و ۴۲ کیلومتر باقی مانده آن به مشخصات راه اصلی ارتقا یابد.

فرماندار دهلران هم از تلاش برای رفع مشکلات راه های بخش های زرین آباد و سراب میمه خبر داد و گفت: در این دولت خدمات قابل توجهی در حوزه راه های شهرستان و بویژه دو بخش سراب میمه و زرین آباد انجام گرفته ضمن اینکه حجم سرمایه گذاری های دولت در شهرستان نیز در همه حوزه ها رشد داشته است.

مجید عسگری افزود: سال گذشته اعتبار شهرداری میمه و پهله هر کدام ۶ میلیارد ریال بود که امسال با رشد ۱۵۰ درصدی این مبلغ برای هر شهرداری به ۱۵ میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به تداخل فاضلاب با آب باغات در میمه اظهار داشت: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان ۱۶ میلیارد ریال برای تفکیک آب فاضلاب از آب باغات میمه پیش بینی شده است.

فرماندار دهلران با اشاره به اینکه قبلا حتی یک مشعل گاز در شهرستان هم نبود و روستاها و شهرها از نعمت گاز محروم بودند گفت: امروز شهر دهلران و بخش موسیان و دشت عباس و بخش مرکزی تقریبا از نعمت گاز بهره منده شده و یا اینکه برخی روستاها در مراحل پایانی گاز رسانی هستند و با سفر استاندار به این دو بخش و از طرفی تاکیدات مدیریت ارشد استان امروز روند گاز رسانی به دو بخش سراب میمه و زرین آباد سرعت گرفته است.

وی از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و نماینده شرکت گاز استان خواست: با برنامه ریزی نسبت به رفع مشکلات گاز رسانی به دوبخش سراب میمه و زرین آباد و حل مشکلات راه ها و آسفالت و تکمیل ابنیه راه های این دو بخش و بویژه چمسرخ و بلوطستان و روکش راه زرین آباد به کاور و سه راهی گوراب همت کنند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تکمیل طرح شبکه های آبیاری تحت فشار پهله و پرچینه در بخش زرین آباد شهرستان دهلران که تا کنون در ۸۷۰ هکتار تکمیل شده، نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل گوهری عصر جمعه در حاشیه بازدید نماینده حوزه جنوب استان ایلام از این طرح افزود: این میزان اعتبار
برای تکمیل این طرح و احداث ایستگاه های پمپاژ ثانویه و تامین برق نیاز است.

وی یادآور شد: دهه فجر امسال ۳۰۰ هکتار دیگر نیز از این طرح به بهره برداری می رسد و تا کنون ۱۷۵ میلیارد ریال برای این طرح از محل ملی هزینه شده است و در صورتی که اعتبارات تکمیلی به لحاظ ریالی تامین شود مشکلی برای بهره برداری کامل طرح در سال آینده وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی