فقط 200 کیلوگرم پنبه در گمرک خراسان رضوی متروکه شده است


فقط 200 کیلوگرم پنبه در گمرک خراسان رضوی متروکه شده است

مشهد-ایرنا- ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: درباره اظهارات گفته شده پیرامون وجود کالاهای کشاورزی متروکه در گمرکات استان، فقط 200 کیلوگرم پنبه در گمرک مشهد از سال 1397 مانده و ترخیص نشده و مشمول مقررات متروکه شده است.

امید جهانخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالای متروکه مزبور ثبت سفارش نداشته و اضافه تخلیه بار بوده و خود صاحب کالا آن را نگه داشته و متروکه شده که مراتب به سازمان اموال تملیکی نیز اعلام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ سازمان یا نهاد در صدور مجوز کالا از گمرک نقش دارند و تا زمانی که تایید این سازمانها برای ترخیص یک کالا اعلام نشود، گمرک نمی‌تواند آن را خارج کند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در مورد تعیین تکلیف سایر کالاهای مانده در گمرک گفت: طبق نشستی که چندی قبل در هرمزگان برگزار و به سراسر کشور اعلام شد واردکنندگانی که کالاهایشان در گمرکات استانی مانده و متقاضی ترخیص آن بدون انتقال ارز یا استفاده از ارز متقاضی هستند می‌توانند درخواست خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند که ما نیز به صاحبان کالاهای مانده در گمرکات استان این موضوع را اطلاع رسانی کردیم.

جهانخواه افزود: ترخیص کالاهای این متقاضیان از گمرک از طریق بازگشت ثبت سفارش واردات کالا از حالت استفاده از ارز نیمایی به حالت بدون انتقال ارز در سیستم میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: این متقاضیان برای ترخیص کالایشان از گمرکات خراسان رضوی می‌توانند پس از تکمیل فرم مربوطه درخواستشان را به وزارت صنعت اعلام کنند تا از آن طریق با بانک مرکزی هماهنگ شود و مجوز ترخیص کالای آنها از گمرکات استان صادرگردد و تا زمانی که بانک مرکزی ترخیص کالا از گمرک را در سیستم مربوطه تایید نکند، گمرک قادر به ترخیص کالا نیست.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق