عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3


عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3

ب‌ام‌و i3 با رسیدن به رکورد تولید 200 هزار دستگاهی یکی از لحظات مهم عمر خود را تجربه کرد. این خودرو اولین بار در سال 2013 عرضه شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محصولات مهم باواریایی ها در رقابت با محصولات الکتریکی دیگر تبدیل شده است. در واقع ب‌ام‌و می‌گوید اگر تقاضا … The post عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3 appeared first on مجله پدال.

ب‌ام‌و i3 با رسیدن به رکورد تولید ۲۰۰ هزار دستگاهی یکی از لحظات مهم عمر خود را تجربه کرد. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محصولات مهم باواریایی ها در رقابت با محصولات الکتریکی دیگر تبدیل شده است. در واقع ب‌ام‌و می‌گوید اگر تقاضا برای این خودرو بالا بماند میزان تولید آن را شاید دو برابر کند.

عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3

ب‌ام‌و i3 اخیراً در دو نسخه استاندارد و مدل قوی‌تر i3s قابل انتخاب بوده و هر دو خودرو قابلیت تجهیز به پیشرانه بنزینی کوچکی را دارند که این پیشرانه به عنوان بهبود دهنده شعاع حرکتی خودرو عمل می‌کند. این پیشرانه تنها زمانی وارد مدار می‌شود که ظرفیت باتری به زیر ۶.۵ درصد برسد و هدف آن پشتیبانی از باتری تا زمانی است که راننده به یک جایگاه شارژ برسد.

عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3

اگرچه این پیشرانه بهبود دهنده شعاع حرکتی است و باعث اطمینان خاطر مالکان می‌شود اما ظاهراً مشکلاتی نیز وجود دارد. گفته می‌شود به تازگی علیه ب‌ام‌و در کالیفرنیا اقامه دعوی شده و برخی مالکان این خودرو مدعی هستند سیستم یاد شده دارای نقص طراحی خطرناکی است که باواریایی ها تلاش داشته‌اند آن را پنهان کنند. این افراد ادعا می‌کنند i3s تولید شده در سال ۲۰۱۶ زمان سوئیچ کردن از باتری به پیشرانه بنزینی دارای نقص بوده و این امر باعث می‌شود خودرو شتاب کافی نداشته باشد.

عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3

مالکان این خودروها می‌خواهند پیشرانه یاد شده بجای اینکه شعاع حرکتی را افزایش دهد باعث می‌شود i3s وارد حالت به اصطلاح لیمپ شده و خودرو شتاب نگیرد. در برخی موارد حتی چراغ‌ترمز نیز کار نمی‌کند.

به‌طور ساده باید گفت طبق ادعای مالکان، این پیشرانه که ۴ هزار دلار بر قیمت خودرو می‌افزاید به وظیفه خود عمل نکرده و به خاطر عدم توانایی در شتاب دادن به خودرو می‌تواند خطرناک هم باشد؛ اما چرا باید برای چیزی که کار نمی‌کند ۴ هزار دلار پرداخت کرد؟ این همان چیزی است که در شکایت مالکان وجود دارد. ب‌ام‌و برای اولین بار نیست که با چنین مشکل حقوقی‌ای روبرو می‌شود. در واقع اخیراً نیز ادعاهای مشابهی مطرح شده و البته قاضی دادگاه فدرال اکثر آن‌ها را رد کرده است.

عصبانیت مالکان از مشکلات ب‌ام‌و i3

البته دادگاه حکم به بررسی برخی دیگر از ادعاها داده و بنابراین ب‌ام‌و هنوز به‌طور کامل تبرئه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد