همراهی90 درصد اصناف دلفان در اجرای محدودیت‌های کرونایی


همراهی90 درصد اصناف دلفان در اجرای محدودیت‌های کرونایی

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: 90 درصد واحدهای صنفی این شهرستان محدودیت‌های کرونایی را رعایت و ستاد مدیریت شهرستان را برای تعطیلی بازار همراهی کرده‌اند.

رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازاریان و اصناف دلفان با وجود خسارت‌های مالی ناشی از محدودیت های کرونایی اما تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را به خوبی رعایت کردند.

وی ادامه داد: محدودیت‌های مشاغل گروه سه و چهار شغلی از هفته‌های گذشته در دلفان اعمال شده بود که اکنون بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل گروه دوم هم مشمول محدودیت شده است.

رضایی اضافه کرد: مشاغل گروه دوم شامل فروشگاه‌های لوازم خانگی، فرش و موکت، کفش، پوشاک، نوشت افزار، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار و آجیل فروشی و برخی مشاغل دیگر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان گفت: ۶۳ واحد صنفی این شهرستان به دلیل نقض محدودیت‌های اعلام شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا طی هفته گذشته شناسایی و پلمب شد.

رضایی گفت: باوجود اعلام تعطیلی بازار از روزهای گذشته اما برخی اصناف فعالیت و مردم نیز بدون توجه به خطر کرونا همچنان در مراکز خرید حضور داشتند که با تشدید نظارت ها، نسبت به این تخلفات برخورد شد.

وی اضافه کرد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن روزانه افزون بر ۱۰۰ واحد صنفی را بازرسی و با متخلفان برخورد می کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دلفان همچنین از توزیع ۱۳ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار شهرستان خبر داد و گفت: هر کیلوگرم مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار تومان روزانه در بازار عرضه می شود.

رضایی بیان کرد: ۱۵ تن روغن مایع گیاهی سهمیه خانوار نیز به شهرستان دلفان اختصاص یافته است که به زودی با قیمت مصوب از طریق واحدهای صنفی سطح شهر عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی از قبیل رعایت نکردن بهداشت کرونا، کم فروشی، گران فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و امتناع از ارایه فاکتور مراتب را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

۶ هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۲ اتحادیه در شهرستان دلفان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط