ویژگی‌های شخصیتی نژاد سگ لابرادور رتریور


ویژگی‌های شخصیتی نژاد سگ لابرادور رتریور

دوست داشتنی، سرشار از انرژی، شاداب و صمیمی با همه و وفاداری از ویژگی‌های بارز لابرادورهاست. آن‌ها عاشق راه رفتن، دویدن، بازی کردن هستند و از شنا کردن لذت می‌برند.

رفتار بسیار خوب با بچه‌ها از خصوصیات سگ لابرادور است و در فعالیت‌های خانوادگی معمولا خوشحال و شاد هستند. آموزش‌پذیری بالایی دارند؛ به همین دلیل، تربیت سگ لابرادور تقریبا ساده است. لابرادورها به دلیل اینکه در بزرگسالی رفتاری مانند توله‌ها نیز از خود نشان می‌دهند، برای انتخاب به عنوان اولین سگ انتخاب بسیار مناسبی هستند.

فعالیت مورد نیاز نژاد سگ لابرادور رتریور

لابرادورها به خاطر انرژی زیادی که دارند، نیاز به بازی کردن و دویدن روزانه در فضاهای باز مانند حیاط و پارک‌ها دارند، به همین دلیل است که برای زندگی در آپارتمان و فضاهای کوچک چندان مناسب نیستند. یک لابرادور نیاز دارد روزانه به پارک یا حیاط برده شود تا حداقل نیم ساعتی را جنب و جوش کرده و بدود تا انرژیش را تخلیه کند.

سگ‌های لابرادور در فرار کردن نیز استاد هستند. پس علاوه بر آموزش دادن آن‌ها برای عادت کردن به افسار از تولگی، لازم است اسم و آدرسی مثلا بر روی قلاده آن‌ها باشد.

اگر علاقه به دویدن یا دوچرخه سواری دارید، یک لابرادور می‌تواند همراهی باشد که پا به پای شما بدود و خسته نشود. همچنین، از دیگر خصوصیات سگ لابرادور این است که دوست دارند چیزها را با دهانشان بگیرند و حمل کنند؛ شما با تهیه وسایل مناسبی مانند توپ به این میل آن‌ها پاسخ دهید.

شکارچیان از این علاقه لابرادور رتریور برای آوردن شکار استفاده می‌کنند. اگر مشکلی با افسار شدن سگ خود دارید، مقاله چرا سگ دارای رفتار دوستانه من وقتی که قلاده است واق واق می کند و به سگهای دیگر می پرد؟ را در پت راید مطالعه کنید.

تربیت سگ لابرادور رتریور چگونه است؟

از خصوصیات سگ لابرادور لذت بردن از راضی کردن است و تلاش برای آن است که تربیت سگ لابرادور را آسان می‌کند. کلید تربیت سگ لابرادور رتریور آن است که کار آموزش را از تولگی سگ آغاز کنید.

لابرادورها عاشق بازی هستند و اگر تربیت سگ لابرادور به گونه‌ای باشد که فکر کنند یک بازی و سرگرمی است بهتر و با اشتیاق بیشتری در آن مشارکت می‌کنند.

همانطور که گفته شد لابرادورها تا مدت‌ها مانند توله‌ها رفتار می‌کنند، به همین دلیل است که نمی‌توانند دست از بالا و پایین شدن بردارند؛ پس، برای رفتن به مراحل بعدی تربیت سگ لابرادور خود سعی کنید دستورات ساده‌ای مانند "بشین" و "وایسا" را خیلی زود به آن‌ها آموزش بدهید.

ویژگی‌های شخصیتی نژاد سگ لابرادور رتریور

مشکلات نگهداری از نژاد سگ لابرادور رتریور کدامند؟

از جمله مشکلات نگهداری از لابرادورها علاقه آن‌ها به گاز گرفتن و جویدن همه چیز است. اگر می‌خواهید اسباب و اثاثیه منزل، کفش‌ و لباس‌هایتان از دست آن‌ها در امان باشد، باید به اندازه کافی اسباب بازی و استخوان در اختیارشان بگذارید.

همچنین، فعالیت زیاد و بالا و پایین پریدن آن‌ها که ذاتا از خصوصیات سگ لابرادور می‌باشد، ممکن است باعث افتادن و شکسته شدن وسایل خانه شود، پس، تربیت سگ لابرادور را جدی بگیرید و سعی کنید هر چه زودتر دستورات اصلی را به سگ آموزش دهید تا بتوانید در خانه کنترل بهتری بر او داشته باشید.

همچنین، لابرادور، سگی است که از تنهایی می‌ترسد و اگر به مدت طولانی تنها بماند، ممکن است خرابکاری‌های او بیشتر شود. اگر قصد رفتن به خارج از منزل را دارید، بهتر است سگ را درون لانه یا جعبه قرار بدهید تا مانع از جویده شدن وسایل اطرافش شوید.

همچنین، برای حمل و جابجایی طولانی‌تر لابرادور خصوصا در سفرها از باکس‌های مخصوص استفاده کنید. شما در پت راید – سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی می‌توانید این نوع باکس‌ها را اجاره کنید.

غذای سگ لابرادور و رژیم آن چگونه است؟

برای غذای سگ لابرادور، هر روز مجموعا 5/2 الی 3 پیمانه غذای خشک و آماده را در دو وعده به حیوان بدهید. البته مقدار دقیق آن، بسته به میزان فعالیت و جثه سگ و با مشورت دامپزشک می‌تواند متغیر باشد.

علاوه بر، غذای سگ لابرادور، فراهم کردن آب تازه و تمیز برای او نیز بسیار مهم است. اضافه وزن و چاقی از جمله مشکلات رایجی است که در صورت عدم کنترل میزان غذای آن‌ها، دچارش می‌شوند. شما باید با تغییر میزان غذای سگ لابرادور، ترکیب غذاها و زمان بندی مناسب وعده‌ها کنترل غذای سگ لابرادور رتریور خود را به دقت بر عهده بگیرید تا مانع از چاقی او شوید. چاقی در سگ‌ها از اصلی‌ترین دلایل کوتاه شدن عمر آن‌ها می‌باشد.

لابرادور و گلدن رتریور چه تفاوتی دارند؟

ویژگی‌های شخصیتی نژاد سگ لابرادور رتریور

تفاوت لابرادور و گلدن رتریور را می‌توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

تفاوت در رنگ: مهم‌ترین تفاوت لابرادور و گلدن رتریور در رنگ آن‌هاست. گلدن رتریورها دارای طیفی از طلایی هستند در حالی که لابرادورها علاوه بر طلایی و زرد در رنگ‌های سیاه و شکلاتی نیز دیده می‌شوند. تفاوت در پشم و مو: تفاوت لابرادور و گلدن رتریور از نظر مو بسیار مشخص است. لابرادور موهایی کوتاه دارند، در صورتی که گلدن‌ها موهایی بلند، موج‌دار و تزیینی دارند. ریزش مو در گلدن‌ها بیشتر است. تفاوت در دم: دم در نژاد سگ لابرادور رتریور، ضخیم بوده و دارای موهای کوتاه است؛ اما دم سگ‌های گلدن رتریور با موهایی بلندتر شبیه پر می‌باشد. تفاوت در سایز سر: اندازه سر در نژاد لابرادور بزرگتر است. به همین دلیل استفاده از آن‌ها در کنار شکارچی‌ها به گلدن رتریورها ترجیح داده می‌شود.

در پت راید همه نژاد ها بررسی کرده ایم.برای مطالعه اطلاعات کامل سگ نژاد لابرادور و خرید آن فقط کافی است کلیک کنید:

مشخصات کامل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق