هشت وقف جدید در دامغان به ثبت رسید


هشت وقف جدید در دامغان به ثبت رسید

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت: هشت وقف جدید با عناوین مختلف مذهبی طی 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسید.

علی‌اصغر مقیمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هشت موقوفه جدید ثبت شده در شهرستان دامغان شامل مغازه و منزل با عناوین مذهبی است.

وی اضافه کرد: تامین هزینه امورات مسجد و حسینیه، امور قرآنی، موقوفه امامزاده و برگزاری مراسم عزاداری، از جمله وقف های ثبت شده در شهرستان دامغان است.

مقیمیان اظهار داشت: حرکت جامعه باید به سمتی باشد تا خیران و واقفان، در زمینه های نیاز روز وارد شوند و موقوفه خود را به سمت رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی، علمی و درمانی ببرند.

وی ادامه داد: تهیه جهیزیه، کمک هزینه تامین مایحتاج زوج‌های جوان، تحصیل دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست، آزادی زندانیان غیرعمد و تهیه دارو برای بیماران نیازمند از جمله نیازهای جامعه است که می‌توان در زمینه وقف به آن توجه ویژه داشت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان تصریح کرد: این شهرستان با وجود بیش از یکهزار واقف خیراندیش، یکی از شهرهای پیشتاز در عرصه وقف است.

شهرستان دامغان بیش از یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۳٨ امامزاده دارد که از این تعداد ۶ امامزاده شهری و بقیه در روستاهای این شهرستان است.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟