پرونده نیروگاه شهیدرجایی قزوین برای استفاده از مازوت در دادگاه جریان دارد


پرونده نیروگاه شهیدرجایی قزوین برای استفاده از مازوت در دادگاه جریان دارد

قزوین - ایرنا - معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت:پرونده نیروگاه شهید رجایی قزوین در زمینه استفاده از سوخت مازوت از زمستان سال گذشته به دادگاه شهرستان آبیک معرفی شده و تا به امروز در جریان است.

سید ابراهیم سید موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر سوخت مازوت بر محیط زیست، افزود: این سوخت فسیلی سنگین با میزان گوگرد بالا باعث افزایش آورنده‌های گازی از جمله دی اکسید گوگرد و تا حدودی ذرات می‌شود و می‌تواند مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی هوا و سلامتی انسان‌ها به وجود بیاورد.
وی افزود: متاسفانه نیروگاه‌ها به دلیل مصرف بالای گاز طبیعی در فصل سرما و جلوگیری از افت فشار در شبکه گاز مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شوند که در این زمینه نیز نیروگاه شهیدرجایی در استان، تخلفاتی را انجام داده است.
این مسوول با بیان اینکه اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، استفاده نیروگاه از سوخت مازوت را به صورت پیوسته از خروجی دودکش‌ها بررسی می‌کند، گفت: اخطاریه آلایندگی در این زمینه برای نیروگاه شهید رجایی صادر شده و پرونده این تخلف هم از زمستان سال گذشته به دادگاه ارسال گردیده و هم اکنون در شهرستان آبیک در حال پیگیری است.
موسوی اضافه کرد: تا زمانی که نتایج بررسی‌های حفاظت از محیط زیست استان قزوین کمتر از استاندارهای لازم باشد این نیروگاه در زمینه استفاده از سوخت مازوت جزو صنایع آلاینده محسوب می‌شود و باید نسبت به کنترل آن اقدام شود.
معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: از تمامی مردم استان قزوین درخواست داریم که در فصول سرد سال در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا نیروگاه‌ها با توجه به کاهش افت فشار گاز مجبور به استفاده از سوخت مازوت نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه