تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی دو برابر شد


تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی دو برابر شد

مشهد- ایرنا- مسوول کارگروه اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در شرایط حاضر آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در این استان نسبت به ابتدای مهر ماه دو برابر شده است.

دکتر حمید رضا رحیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران جدید بستری بر اثر کرونا در خراسان رضوی طی روزهای اخیر به حدود ۴۲۰ نفر در روز افزایش یافته است در حالی که این میزان در ابتدای مهر ماه کمتر از ۲۰۰ نفر در روز بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بستری هستند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از هزار و ۲۳۰ نفر از این تعداد در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در بیمارستانهای پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام بستری هستند.
رحیمی افزود: در حال حاضر ۴۱۰ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که حدود ۲۶۵ نفر از آنان در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت معالجه قرار دارند.
۶۰ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.
تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ تن رسیده است.
همچنین تاکنون ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403