17 مرکز منتخب کووید 19 در کردستان فعالیت دارند


17 مرکز منتخب کووید 19 در کردستان فعالیت دارند

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، 17 مرکز منتخب کووید 19 در این استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روز شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در مرحله اول غربالگری سامانه سلامت ۸۹.۱۹ درصد، مرحله دوم ۸۹.۱۵ درصد و در مرحله سوم ۶۰ درصد جمعیت این استان از لحاظ بیماری کرونا انجام شده‌ است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کنترل بیماری کرونا بر اساس سامانه سیب، افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۷۰۲ نمونه به آزمایشگاه ارسال شده که از این میزان ۱۱ هزار و ۵۴۵ مورد مثبت و ۲۱ هزار و ۷۱۲ مورد منفی بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد خدمات ارائه شده در مراکز جامع سلامت منتخب استان را در مرحله اول ۲۱ هزار و ۴۵۸ خدمت اعلام کرد و یادآور شد: در مرحله دوم ۳۶ هزار و ۴۰۴ هزار و در مرحله سوم ۱۴ هزار و ۴۱۰ مورد خدمت انجام شده است.

فلاحی اضافه کرد: تعداد ۱۳۶ پزشک، ۲۳۸ نفر مراقب سلامت، ۶۰ نفر کارشناس آزمایشگاه، ۸۴ نفر در واحد پذیرش، ۱۶ نفر خدمتگزار و ۶۰ نفر رابط بهداشت بیمارستان و مراکز منتخب در شیفت‌های تعین شده در این مراکز فعالیت و حضور دارند.

وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح غربالگری بیماری کووید-۱۹ تاکنون طی سه مرحله در استان انجام گرفته است و جمعیت استان از نظر ابتلا به این بیماری توسط مراقبین سلامت و بهورزان غربالگری شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: پس از معرفی سایت www.salamat.gov.ir برای انجام خودارزیابی بیماری کووید-۱۹ در افراد دارای علائم بیماری و اجرای غربالگری از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان در سه مرحله، بیش از ۹۱ درصد این افراد در مرحله اول، ۹۰ درصد در مرحله دوم و ۸۴.۷۲ درصد در مرحله سوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم برای درمان آنها صورت گرفته است.

براساس سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

آمار بستری شدگان این بیماری در کردستان ۸۰۵ نفر است و در حال حاضر ۸۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و ۷۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر