ردیابی حرکات دست با استفاده از دوربین سه بعدی


ردیابی حرکات دست با استفاده از دوربین سه بعدی

به تازگی دوربینی اختراع شده که بدون دیدن حرکات انگشت، حالت دست را تشخیص می‌دهد.

ردیابی حرکات دست با استفاده از دوربین سه بعدیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی نوبت به ردیابی حرکات دست می‌رسد، اغلب از دستکش‌های مجهز به سنسور استفاده می‌شود. با این حال، یک سیستم جدید آزمایشی از یک دوربین که روی مچ نصب می‌شود استفاده می‌کند این دوربین حتی انگشتان دست کاربر را "نمی بیند".

نمونه اولیه این دوربین توسط دانشمندان موسسه فناوری توکیو با همکاری دانشگاه کارنگی ملون (آمریکا)، دانشگاه سنت اندروز (اسکاتلند) و دانشگاه نیو ساوت ولز (استرالیا) طراحی شده است.

این سیستم شامل یک دوربین فیلمبرداری کوچک متصل به رایانه است که به قسمت بالای مچ دست کاربر متصل می‌شود. این دوربین در جلوی دست وصل شده و انگشتان در زاویه دید آن نیستند.

بیشتر بخوانید

بازسازی سه بعدی حرکات دست انسان با مچ بند FingerTrak

مرحله بعد یک شبکه عصبی به نام DorsalNet ویدئوی گرفته شده را تجزیه و تحلیل می‌کند و با بررسی تغییرات حالت پشت دست را با حرکات انگشت تطبیق می‌دهد. به این ترتیب، سیستم می‌تواند موقعیت دست را در حالت سه بعدی تشخیص دهد.

ردیابی حرکات دست با استفاده از دوربین سه بعدی

ثابت شده که این فناوری با دقت ۷۵ درصد ۱۱ موقعیت مختلف دست را تشخیص می‌دهد. با توسعه بیشتر سیستم، این رقم افزایش می‌یابد، که شامل افزایش حساسیت آن با استفاده از دوربین با نرخ فریم بالاتر است.

در نهایت، این تنظیمات می‌تواند در دستگاهی مانند ساعت هوشمند گنجانده شود. کاربر می‌تواند در برنامه‌هایی مانند کنترل رایانه با یک دست یا ردیابی حرکات دست کاربران در محیط‌های VR مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند