ستاد مقابله با کرونا در منطقه 5 تهران تشکیل شد


ستاد مقابله با کرونا در منطقه 5 تهران تشکیل شد

شهردار منطقه 5 اعلام کرد: ستاد مقابله با کرونا با هدف هماهنگی، وحدت‌رویه و جلوگیری از موازی‌کاری برای پیشگیری از ابتلای به کرونا، در منطقه تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۵ تهران، محمود کلهری در این باره گفت: فعالیت‌های بسیاری برای پیشگیری از ابتلای کارکنان و مراجعان، در منطقه انجام و عملیاتی شده است.

وی افزود: کارکنان و مراجعان، روزانه تب‌سنجی و اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی در ساختمان‌شهرداری و نواحی هفتگانه، به‌طور مستمر، ضدعفونی و دستکش، ماسک و محلول‌های پاک‌کننده، بین کارکنان توزیع می‌شود.

کلهری ادامه داد: طرح غربالگری کارکنان و کارگران شهرداری نیز با هدف کسب اطمینان از سلامت کارکنان، قطع زنجیره بیماری و شناسایی و جداسازی افراد بیمار در دستور کار بوده و این طرح در چهار دوره، با همکاری بیمارستان ابن‌سینا و یک دوره شرکت شهر سالم اجرا شد، هم اکنون نیز همکاران در مجموعه شهرداری منطقه، در صورت ابتلا، با هماهنگی اداره سلامت از خدمات کلینیک شهرداری منطقه و بیمارستان ابن‌سینا بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تب‌سنجی نیروهای اسکان کارگری نیز با همکاری بیمارستان ابن‌سینا و در محل اسکان‌های کارگری انجام می‌شود.

کلهری گفت: با هدف هماهنگی، نشست‌های مختلفی با نمایندگان نیروهای مسلح، بسیج، آتش‌نشانی، شورایاری و مدیران منطقه برگزار می‌شود و به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری، عملیات ضدعفونی معابر با همکاری این عزیزان ‌و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه انجام شده و می‌شود.

وی تاکید کرد: با هدف آگاهی‌بخشی، پیام‌های بهداشتی، در معابر پرتردد منطقه اکران و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی پیام‌های بهداشتی، استفاده شده است.

شهردار منطقه ۵ تهران یادآور شد: با توجه به شرایط خاص مددسراها، با همکاری اورژانس، آتش نشانی، خیرین و سایر نهادها، تلاش شد، بیشترین میزان حمایت ازگروه آسیب‌پذیر مددجویان را داشته باشیم، ضد عفونی مددسراها و ارائه مطالب آموزشی پیشگیرانه به مددجویان از جمله این اقدام‌ها است.

به گفته وی، برپایی موکب‌های سلامت با هدف تهیه ماسک با قیمت مصوب به ویژه برای خانواده‌های کم‌برخوردار و یا دارای فرزند معلول و راه اندازی کانکس تست pcr رایگان برای بهره‌مندی کارکنان شهرداری با مشارکت مرکز بهداشت شمال غرب و کلینیک شهرداری منطقه۵ از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در منطقه۵، برای پیشگیری و کنترل کرونا است.

منطقه ۵ از بزرگترین مناطق شهر تهران بوده و به عنوان منطقه ای متراکم شناخته می شود از این روی طی این رزمایش تمامی معابر این منطقه با به کارگیری استعداد آتش نشانی، منطقه ۵ و سپاه و بسیج ضدعفونی می شود.

به گفته وی، این رزمایش با بکارگیری ۶ دستگاه مه پاش سنگین، ۲۰ دستگاه خودرو سبک، ۱۴ دستگاه پیک آپ مجهز به واترجت و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت اجرایی شد.

منطقه ۵ تهران در غرب تهران واقع شده و صادقیه، از مهمترین محله آن است.

ستاد مقابله با کرونا در منطقه 5 تهران تشکیل شد

شهرک وصال منطقه ۱۹ صاحب بوستان می شود

عملیات عمرانی احداث بوستان جدید در شهرک وصال با هدف توسعه سرانه فضای سبز منطقه ۱۹ بزودی آغاز می شود.

شهردار منطقه ۱۹، با اشاره به فقدان بوستان در این شهرک و ضرورت احداث آن در راستای بهینه سازی اوقات فراغت شهروندان و ارتقاء کیفیت محیطی محله گفت: این بوستان در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع جنب خیابان ۲۰ متری جدیدالاحداث این شهرک احداث می شود.

به گفته علی توکلی، بزودی عملیات اجرای جدول و پیاده رو سازی در این بوستان آغاز خواهد شد و پس از آن نیز با احداث فضای سبز و نصب ست های بازی و بدنسازی تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین از ادامه عملیات بهسازی معابر شهرک وصال خبر داد و گفت: با اتمام عملیات پیاده روسازی، اجرای جدول و آسفالت معابر نیلوفر دو، سه و چهار، در حال حاضر نیز این عملیات به آماده سازی پیاده روها و آسفالت لایه اول خیابان نیلوفر ۵ رسیده است. ضمن اینکه جدول گذاری این معبر نیز به اتمام رسید.

توکلی با اشاره به صرف بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن آسفالت برای بهسازی نیلوفرهای یک تا چهار نیز گفت: طبق برآورد انجام شده نزدیک به ۲۹۰ تن آسفالت نیز صرف بهسازی خیابان نیلوفر پنج خواهد شد.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی است.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

ستاد مقابله با کرونا در منطقه 5 تهران تشکیل شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان