50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت


50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارحال و بختیاری گفت:50 میلیارد ریال تسهیلات در راستای اجرای طرح نوین مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار برای سالجاری به استان اختصاص یافت.

حفیظ‌الله فاضلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافت که با جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات، زمینه اشتغال ۵۹۹ نفر فراهم و ۵۸۰ طرح در نقاط شهری و روستایی استان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: طرح پایلوت الگوی نوین مشاغل خانگی از سال ۹۶ در سه فاز مطالعاتی شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار با همکاری جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

وی تصریح کرد: شناسایی ۲۲ شغل مزیت‌دار مشاغل خانگی بر اساس پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌ها، تمرکز بر شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل و ایجاد ۱۸۴ فروشگاه اینترنتی در راستای فروش محصولات مشاغل خانگی استان از جمله اقداماتی است که تاکنون در این راستا انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از شناسایی و معرفی چهار ظرفیت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی استان خبر داد و گفت: این مشاغل برای نخستین بار در استان معرفی و اجرا شده است که شامل نوغانداری و پرورش کرم ابریشم، تولید و تجارت‌سازی زهر زنبورعسل، تولید و تجاری سازی ژل‌رویال و پرورش گل کاکتوس می‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد این الگو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر در مرحله نخست در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پایان سال ۱۳۹۸ به ۱۵.۳ درصد رسید.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه