روستا آزاد: اکثر اصولگرایانی که اسم‌شان برای1400 مطرح است، رای ندارند


روستا آزاد: اکثر اصولگرایانی که اسم‌شان برای1400 مطرح است، رای ندارند

اصولگرایان با یک کاندیدا وارد انتخابات 1400 خواهند شد یا لیست کاندیداهای احتمالی این جریان تا موعد انتخابات ریاست جمهوری آینده چند کاندیدایی باقی خواهد ماند؟ رضا روستا آزاد و مهدی چمران دو چهره اصلگرا به این سوالات پاسخ داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازوکار تشکیلاتی اصولگرایان تا انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مشخص نشده است، آنهم در روزهایی که بازار کاندیداتوری در این جریان شلوغ است و هر روز نام یک اصولگرا در لیست کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ قرار می گیرد. سکوت نصفه و نیمه احزاب اصولگرا در معرفی کاندیدا در این انتخابات هم تکرار خواهد شد؟ اصولگرایان به وحدت خواهند رسید یا در صورت غیاب رقیب اصلاح طلب چند اصولگرا وارد گود رقابت می شوند؟

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

اکرمی به شورای نگهبان: با دید بازتری صلاحیت نامزدهای ۱۴۰۰ را بررسی کنید

جامعتین با کاندیدای اختصاصی وارد انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟

برخی از اصولگرایان زمینه اجتماعی رئیس جمهور شدن ندارند

رضا روستا آزاد، از چهره های سیاسی اصولگرا و عضو جمنا در مواجهه با این سوال که تعدد کاندیدا در جناح اصولگرا آیا موجب یک رقابت درون جریانی نخواهد شد؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: بسیاری از کسانی که امروز به عنوان کاندیدا در بین اصولگرایان مطرح می‌شوند زمینه اجتماعی برای رئیس جمهور شدن ندارد.

این چهره اصولگرا اظهار کرد: حتی اگر برخی از چهره‌هایی که امروز در رسانه‌ها به عنوان کاندیدا مطرح می‌شوند از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نیز شوند، نمی‌توانند آرای مردمی را جلب کنند. زیرا در جناح اصولگرا در نهایت سه یا چهار نفر وجود دارند که قدرت اقناع مردم برای جلب نظر ایشان را دارند.

وی در ادامه پاسخ به این سوال که کدام یک از اصولگرایان می‌توانند در ۱۴۰۰ نظر مردم را جلب کنند را موکول به آینده کرد.

روستا آزاد در مواجهه به این پرسش که آیا شورای نگهبان می‌تواند با تغییر نگاه خود به کاندیداهای انتخاباتی زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم کند؟، گفت: مردم از شورای نگهبان یک ذهنیت دارند و هر اقدامی که این شورا انجام دهد، آن ذهنیت تغییر نخواهد کرد.

روستا آزاد: اکثر اصولگرایانی که اسم‌شان برای1400 مطرح است، رای ندارند

شورای نگهبان تغییر رویه نخواهد داد

این چهره اصولگرا تصریح کرد: بنده بعید می‌دانم شورای نگهبان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تغییر رویه دهد، حتی اگر این اتفاق نیز رخ دهد، نگرش مردم به شورای نگهبان تغییر نخواهد کرد.

وی در خصوص احتمال قدرت گرفتن یک نظامی در کشور گفت: بنده تصور می‌کنم فردی باید در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد که از توان مدیریتی بالا برخوردار باشد. تصور کنیم که اگر حاج قاسم سلیمانی در قید حیات بودند، قطعا چنین فردی می‌توانست با وجود نظامی بودن از سوی مردم مورد استقبال قرار بگیرد.

بعید است یک زن در ۱۴۰۰ رئیس جمهور شود

روستا آزاد در پایان با ارائه نظری درباره احتمال ورود بانوان به عرصه رقابت انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بعید است در سال ۱۴۰۰ یک خانم در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد. ضمن اینکه اصولا ورود زنان به عرصه انتخابات نیز در ادوار مختلف مطرح می‌شود و هر دوره نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد.

شاید اصولگرایان در دقیقه ۹۰ وحدت کنند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص نقش احزاب در انتخابات پیش رو، گفت: به نظر نمی‌رسد احزاب سیاسی در ایران قدرت داشته باشند که یک کاندیدا را تا پایان انتخابات حمایت کرده و فرد مورد نظر خود را راهی پاستور کنند.

وی تأکید کرد: احزاب در انتخابات ریاست جمهوری برای نقش آفرینی باید با سایر جریانات سیاسی نزدیک به دیدگاه خود وحدت کنند.

این چهره اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان می‌توانند در سال ۱۴۰۰ همانند انتخابات مجلس یازدهم، ولو به صورت دقیقه نودی به اتحاد برسند؟، بیان داشت: بروز اختلاف در بین اصولگرایان آن هم در آستانه انتخابات در ادوار مختلف رخ داده است.

وی تأکید کرد: این احتمال وجود دارد در انتخابات پیش رو اصولگرایان شبیه اسفندماه سال ۹۸ در لحظه آخر با یکدیگر متحد شوند.

احزاب در ایران قدرت تحرک انتخاباتی مستقل را ندارند

مهدی چمران از دیگر چهره های اصولگرا که سابقه نقش آفرینی در جمنا و شورای ائتلاف را دارد، در پاسخ به این سوال خبرگزاری خبرآنلاین درباره ضرورت ورود احزاب سیاسی به معرفی کاندیدا برای غلبه بر تعدد کاندیداها گفت: احزاب کشور این قدرت را ندارند که به صورت مستقل وارد میدان شوند.

روستا آزاد: اکثر اصولگرایانی که اسم‌شان برای1400 مطرح است، رای ندارند

وی تأکید کرد: احزاب برای حضور موثر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باید در ذیل جناح سیاسی خود به وحدت برسند و در آن صورت شاید بتوانند کاندیدای مطلوب را در جناح سیاسی متبوع خود مطرح کنند.

این چهره شاخص جریان اصولگرا با اشاره به توفیق روحانی در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی توانست در نهایت با ائتلافی که بین احزاب مختلف جریان همسوی خود شکل گرفت، در عرصه انتخابات پیروز شود.

چمران در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان نیز چهره‌ای همچون آقای روحانی را در جناح خود دارند تا در انتخابات ۱۴۰۰ بر روی کاندیداتوری وی توافق کنند؟، اظهار داشت: برای پاسخ به این سوال باید منتظر ماند تا در آینده از تصمیم این جناح سیاسی برای معرفی چهره موردنظر خود مطلع شد.


۲۷۲۱۹

کد خبر 1448582

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟