مادران مبتلا به بیماری کووید 19 می توانند شیردهی موفق داشته باشند؟


مادران مبتلا به بیماری کووید 19 می توانند شیردهی موفق داشته باشند؟

پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مادران مبتلا به کووید 19 بر خلاف تصور عموم، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فرزند خود را از شیردهی و هم آغوشی بهره مند سازند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حجت الله احتشام منش خاطرنشان کرد: ایزولاسیون برای نوزاد متولد شده از مادر مبتلا به کووید 19 توصیه نمی شود و بهتر است، مادر شستشوی مرتب دست ها به مدت حداقل 30 ثانیه، زدن ماسک مطمئن، زدن عینک و ... را در این شرایط با حساسیت بیشتری رعایت کند.

دکتر احتشام منش به اهمیت بهداشت دست و تنفس در همه شرایط اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل آن که ایمنوگلبولین نوزادان در شش ماهگی کامل می شود، نسبت به کودکان آسیب پذیر تر هستند و رعایت پروتکل ها باید با حساسیت بیشتری برای آن ها اعمال شود.

وی توضیح داد: مادران مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید 19 با رعایت بهداشت تنفسی و دست به راحتی و بدون نگرانی می توانند به فرزند خود شیر دهند و جداسازی آن ها توصیه نمی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه اضافه کرد: مادرانی که بسیار بدحال هستند و علایم تنفسی شدید دارند، با وجود جداسازی می توانند شیر خود را دوشیده و توسط پرستار به نوزاد بدهند .

وی خاطرنشان کرد: اگر تست مادر مثبت بوده و شرایط بسیار بدی دارد، بهتر است روز پنجم کشت پی سی آر حلق، دهان و بینی از نوزاد گرفته و از نظر ویروس بررسی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...