اعلام پایان آتش‌سوزی جنگل توسکستان و چند خبر کوتاه از گلستان


اعلام پایان آتش‌سوزی جنگل توسکستان و چند خبر کوتاه از گلستان

گرگان - ایرنا - اعلام پایان آتش‌سوزی جنگل توسکستان توسط استاندار، اجرای 32 کیلومتر لایروبی و زهکشی رودخانه کردکوی، برپایی نمایشگاه عکس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مینودشت و تامین برق محاکم قضایی با استفاده از انرژی خورشیدی از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

هادی حق شناس استاندار گلستان با حضور در منطقه توسکستان، ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر، نیروهای مدیریت بحران، کوهنوردان و نیروهای مردمی گفت: مهار حریق پیش از بارندگی انجام شد و بارش باران موجب اطفا کامل آتش سوزی گردید.

وی گفت: بخشی از جنگل های هیرکانی در گلستان قرار دارد و باید بالگرد آب پاش با حمایت منابع طبیعی در این استان بطور دائمی مستقر شود.

**

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در این استان جان خود را از دست دادند.

به گفته حسین زارعی این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۲ نفر بود.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: بیش از ۲۱۶ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات مشترک پلیس گلستان با کرمان کشف شد.

سرهنگ سعید دادگر گفت: متهم قصد جابه جایی مواد مخدر با یک دستگاه پژو ۴۰۵ از شهرستان ریگان به مرکز کشور را داشت.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۱۴۴ کیلو تریاک و ۷۱ کیلو حشیش کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.

**

مدیر طرح زهکشی اراضی اولویت دار شرکت آب منطقه ای گلستان از اجرای ۳۲ کیلومتر عملیات لایروبی و زهکشی اراضی اولویت دار در محدوده شهرستان کردکوی خبر داد.

**

فرماندار گرگان گفت: ۱۵ واحد تالار پذیرایی و خبازی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

محمد حمیدی اظهار داشت: در گرگان بیش از ۳۰ تالار پذیرایی به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند که این مراکز از جمله کانون های مهم شیوع و انتقال کرونا هستند.

**

دبستان شش کلاسه شهید حاج اسدالله بالاجاده و مرحوم خان‌بیکی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در روستای بالاجاده کردکوی افتتاح شد.

**

نمایشگاه عکس پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اداره بهزیستی شهرستان مینودشت برپا شد.

**

معاون مالی، رفاهی و پشتیبانی دادگستری گلستان گفت: تاکنون برق خورشیدی در ۶ حوزه قضایی استان وارد مدار شد.

حسن ثناگو افزود: استفاده از انرژی خورشیدی هزینه برق حوزه‌های قضایی گلستان را از ۶۰۰ میلیون ریال در ماه به ۴۰۰ میلیون ریال کاهش داد.

**

همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب برنامه هایی شامل بازدید از انتشارات دانشگاه گلستان، واژگان سیرنگ و کتابخانه عمومی موسسه میرداماد و گرامیداشت پیشکسوتان نشر در گلستان برگزار خواهد شد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با شعار "دانایی - مانایی" از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

**

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تصویب پنج طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل یک طرح مرکز تفریحی و سرگرمی و ۲ طرح اقامتگاه بومگردی ، یک سفره خانه و یک هتل آپارتمان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۹۷ میلیارد ریال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند