معاون شهرداری: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیازمند احداث پارکینگ است


معاون شهرداری: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیازمند احداث پارکینگ است

شهرکرد- ایرنا- معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیازمند احداث پارکینگ است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای رفع مشکل پارکینگ بیمارستان‌های شهرکرد به یک پارکینگ با پارک یکهزار و 200 خوردو نیاز دارد.

عبدالصادق نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره اینکه در بافت مرکزی شهر برای پارکینگ مشکل وجود ندارد، افزود: در شهرکرد ۲۲ پارکینگ با ۵۲ هزار مترمربع مساحت وجود دارد که ظرفیت آنها پارک ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو است.

به گفته وی، برای ایجاد پارکینگ در خیابان‌هایی که برخی ادارات پُر تردد و همچنین بیمارستان هاجر، آیت الله کاشانی و کلینیک امام علی(ع) قرار گرفته‌اند، مشکل و کمبود فضا وجود دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد می‌تواند با ارائه فراخوان برای احداث پارکینگ، آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا احداث پارکینگ برای دانشگاه هیچ هزینه مالی نداشته باشد.

نجفی با تاکید بر اینکه شهرداری موظف به تامین زمین و یا پارکینگ برای ادارات، بیمارستان‌ها و مدارس نیست، گفت: پارکینگ در بافت مرکزی شهر مشکل خاص وجود ندارد، اما استفاده نکردن از ظرفیت پارکینگ‌های موجود، باعث پارک کردن خودروها در حاشیه خیابان‌ها شده است.

معاون شهرداری شهرکرد، به پارک خودرو در حاشیه خیابان در ساعات طولانی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: پارک خودرو در حاشیه خیابان در شهرکرد نیاز مدیریت است و کاهش این تعداد پارک کردن در کنار خیابان، به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه در سطح شهر پارکینگ به میزان کافی وجود دارد، گفت: از ظرفیت پارکینگ‌های احداث شده به درستی استفاده نمی‌شود و رانندگان، کسبه و یا کارکنان برخی بانکها و موسسات برای اینکه هزینه پارکینگ پرداخت نکنند، خودروی خود را از ساعات اولیه صبح در حاشیه خیابان پارک می‌کنند.

وی گفت: دریافت نکردن عوارض پارک خودرو در حاشیه خیابان از سوی شهرداری یکی از عوامل افزایش پارک خودرو در حاشیه خیابان‌هاست که برای رفع این مشکل باید عوارض با عدالت دریافت شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌ عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک