واردات 124 هزار تن روغن درهفت ماه امسال از بندر کاسپین انزلی


واردات 124 هزار تن روغن درهفت ماه امسال از بندر کاسپین انزلی

رشت - ایرنا - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : با پهلوگیری پنجاه و چهارمین کشتی در سال جاری در این بندر و ورود پنج هزار و 36 تن روغن خام از قزاقستان به کشور در مجموع طی هفت ماه گذشته 124 هزار تن روغن از طریق این بندر تخلیه و به کشور وارد شده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه آزاد انزلی، مهدی کاظمیان با بیان اینکه روغن خام تخلیه شده برای تولید روغن خوراکی آفتابگردان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود : از زمان آغاز به کار بندر کاسپین در تیرماه سال ۹۷ تاکنون ۵۴ کشتی تانکر دار ۲۷۴ هزار تن روغن خوراکی خام را در این مجتمع بندری در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه و بعد از بارگیری به مقصد کارخانجات تولید روغن کشور حمل کرده اند.
وی متذکر شد: با بهره برداری از بندر کاسپین در منطقه آزاد، بخشی از نیازها و کمبودهای روغن خوراکی کشور از طریق بنادر این منطقه و انزلی تامین شده و با تنظیم قیمت بازار زمینه ثبات قیمت در سبد کالای مصرفی خانوار فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد : منطقه آزاد انزلی با بهره گیری از توان بخش خصوصی در یک سال اخیر اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم چون احداث اسکله دلفین، تامین امکانات مورد نیاز خدمات بندری، مخازن سوخت و انبارداری کرده است.
کاظمیان ارائه بسته های تشویقی و حمایتی، آب خور بالای اسکله و حوضچه آرامش، وجود پسکرانه چند صد هکتاری، نزدیکی به واحدها و قطب های تولید کشور را از مزیتهای این بندر عنوان کرد که موجب کاهش هزینه حمل و نقل می شود.
وی منطقه آزاد انزلی را فرصت مغتنمی در عرصه روابط با کشورهای اوراسیا و کریدورهای بین المللی دانست و تصریح کرد : این امر سبب استقبال روزافزون بازرگانان و تولید کنندگان کشور از مجتمع بندری کاسپین در کنار بندرگاه انزلی شده است.
وی اظهار داشت : تامین کالاهای اساسی از طریق تقویت و افزایش توان حمل و نقل در کریدورهای بین المللی عبوری از مسیر منطقه آزاد انزلی یکی از اولویت های کاری این منطقه می باشد که تسهیل و توسعه صادرات کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
مجتمع بندری کاسپین در حال حاضر سه پست اسکله دارد که با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی داخلی در حال بهره برداری است.
این منطقه با اتصال به خط ریل سراسری علاوه بر اتصال به بنادر جنوبی می تواند به عنوان کریدور بین المللی شمال جنوب عمل کرده و به کانون ترانزیت کالاهای استراتژیک کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر کشورهای منطقه تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید