هنگام استفاده از اینترنت چگونه اطلاعات خود را محرمانه نگه داریم؟


هنگام استفاده از اینترنت چگونه اطلاعات خود را محرمانه نگه داریم؟

در این خبر به چگونگی حفاظت از اطلاعات خود در مواجهه با عوامل نفوذ به کامپیوترهای شخصی پرداخته شده است.

هنگام استفاده از اینترنت چگونه اطلاعات خود را محرمانه نگه داریم؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت یکی از مهمترین روش‌هایی است که در حال حاضر برای کار و مکاتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین امروزه بسیاری از کاربران اینترنت تلاش می‌کنند تا هنگام استفاده از این فناوری داده‌های خود را محرمانه نگه‌دارند. در این رابطه، دنیس کوسکوف، کارشناس فنی و مدیر آژانس تجزیه و تحلیل داده‌های دیجیتال مخابرات، گفت: روش‌های مختلفی برای حفظ محرمانه بودن داده‌ها و پیام‌ها و کار به صورت ناشناس در هنگام استفاده از اینترنت وجود دارد و برای رسیدن به این هدف می‌توان از سرورهای خصوصی استفاده کرد که دارای ویژگی‌های رمزگذاری انتها به انتها هستند. در این حالت، فقط گیرندگان پیام‌ها امکان رمزگشایی پیام‌ها و بدست آوردن داده‌های آن‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید

وب‌سایت‌ها چگونه اطلاعات بازدیدکنندگان خود را ردیابی می‌کنند؟

وی افزود: به عنوان مثال هنگام استفاده از سرورهایی مانند Outlook یا Gmail، کاربران نمی‌توانند از طریق اینترنت محرمانه بودن اطلاعات خود را حفظ کنند. حتی اگر کاربر پیام‌ها را در صندوق پستی خود حذف کنید، ممکن است نسخه‌ای از این پیام‌ها در جایی ذخیره شود و دسترسی به آن از این طریق امکان پذیر است. دومین گزینه برای مخفی ماندن اطلاعات در هنگام استفاده از اینترنت، استفاده از سرورهای پروکسی است که آدرس‌های دیگری غیر از آدرس IP شخصی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از طریق آن‌ها ردیابی کاربران دشوار است.

این کارشناس همچنین به وجود شبکه Tor اشاره کرد که دسترسی به اینترنت را به شیوه‌ای متفاوت از مرورگرهای معمولی و در چندین سایت فراهم می‌کند که ردیابی داده‌های آن دشوار است. کوسکوف پیشنهاد کرد که کسانی که مایل به استفاده از روش‌های فوق هستند، از رایانه‌های دیگری غیر از رایانه‌های شخصی خود که روزانه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، استفاده کنند تا احتمال هک شدن دستگاه‌های خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی