هر 4 ساعت یک قزوینی به خاطر کرونا فوت می‌کند


هر 4 ساعت یک قزوینی به خاطر کرونا فوت می‌کند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اعلام اینکه در استان قزوین هر چهار ساعت یک هم استانی از دست می‌رود، گفت: «تاکستان» نقطه سیاه کرونایی استان قزوین است، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز این شهر رعایت نمی‌شود به همین جهت ممنوعیت‌های عمومی و اختصاصی در ستاد کرونای استان تصویب و با نظارت ویژه در تاکستان اجرایی خواهد شد.

ستاد کرونای شهرستان تاکستان با حضور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار صبح امروز ۱۸ آبان در تاکستان تشکیل شد. در این جلسه فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، اعضای ستاد کرونای شهرستان، معاونین فرماندار، بخشداران، اعضای شبکه بهداشت شهرستان تاکستان و مدیران بیمارستان‌های شفا و تأمین اجتماعی تاکستان نیز حضور داشتند.

منوچهر حبیبی در این جلسه عنوان کرد: کرونا یک ویروس پیچیده و کاملاً ناشناخته است و مباحث مطرح شده پیرامون کرونا هیچ‌کدام منطقی نیست و بیشتر بر اساس حدس و گمان‌ است.

وی تأکید کرد: مقابله با کرونا بر همه امور مقدم است و مهار این ویروس منحوس تنها با اهتمام و پای‌کار بودن مدیران امکان‌پذیر است بنابراین همه امکانات ادارات، دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید در خدمت مهار کرونا باشد و تمامی نیروهای انسانی ادارات می‌بایست در اختیار ستاد کرونا باشند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار متذکر شد: اولویت دستگاه‌های قضایی نیز باید مهار کرونا باشد و بسیج هم پای کار بیاید و گروه‌های جهادی و سمن‌ها باید به جد در میدان حاضر باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد کند و نیروی انتظامی نیز باید مانند گذشته به صورت جدی در میدان حاضر شود. روحانیون، وعاظ، ائمه جمعه و امامان جماعت باید با مردم صحبت کرده و آنان را ارشاد کنند.

حبیبی در خصوص همراهی و همکاری مردم بیان کرد: به دلیل ناشناخته بودن ویروس حجم کار گسترده است و تنها رعایت اصول بهداشتی توصیه می‌شود، مردم باید ماسک را به‌عنوان یک اصل بپذیرند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در استان قزوین شهرستان‌های قزوین و تاکستان وضعیت خوبی ندارند و رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها در شهر تاکستان بسیار پایین است که همین امر وضعیت این شهرستان را وخیم کرده است و باید بگوییم تاکستان نقطه سیاه کرونایی استان قزوین است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: آمار ابتلای یکی از بخش‌های شهرستان تاکستان به نام اسفرورین معادل دو شهرستان استان است همچنین آمار بستری و فوتی‌های شهرستان تاکستان با شهرستان قزوین که جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دارد برابری می‌کند و علت آن دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم عروسی و ترحیم است به گونه‌ای که بیشتر این مراسم ترحیم و عروسی را در تاکستان شاهد هستیم و اصول بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز شهر رعایت نمی‌شود و اگر به این وضع توجه نشود باید اجساد مردم را از خیابان‌ها جمع کنیم.

حبیبی در خصوص راه‌حل کنترل اوضاع در تاکستان عنوان کرد: ممنوعیت‌های عمومی و اختصاصی در ستاد کرونای استان تصویب و با نظارت ویژه در تاکستان اجرایی خواهد شد همچنین فعالیت کسبه و صنوف به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ عصر به بعد به جز مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کنند ممنوع خواهد بود.

وی بیان کرد: بازرسی صمت، تعزیرات، بسیج و دستگاه قضایی باید با جدیت انجام شود و در خصوص ادارت باید بگوییم که استفاده از تهویه برای مکان‌های سربسته و سالن‌های جلسات الزامی است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: سرعت عمل در اجرای برنامه‌ها بسیار مهم است چون در کشور هر سه دقیقه یک نفر و در استان قزوین هر چهار ساعت یک هم استانی از دست می‌رود بنابراین پیشنهاد می‌شود محلات بلوک‌بندی شده تا نظارت‌ها و کنترل‌ها به صورت جدی انجام شود.

حبیبی یادآور شد: تمامی تالارهای پذیرایی به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود و رستوران‌ها تنها می‌توانند به‌صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند. کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و سالن‌های ورزشی نیز در این دو هفته تعطیل هستند. همچنین دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز تعطیل بوده و تنها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام