زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟


شهرهای زیبای ترکیه به شهرهای زیبایی که زیاد اسمش را شنیده اید ختم نمی شود. نام استانبول، آنتالیا، افسوس و غیره را ممکن است بارها شنیده باشید. اما آیا نام شهر سافرانبلو به گوش تان خورده است؟ بزجا آدا چطور؟ برخی از شهرهای ترکیه کمتر شناخته شده اند اما زیباترین شهرها در ترکیه به شمار می روند. در ادامه به زیباترین شهرهای ترکیه اشاره خواهیم کرد که...

شهرهای زیبای ترکیه به شهرهای زیبایی که زیاد اسمش را شنیده‌اید ختم نمی‌شود. نام استانبول، آنتالیا، افسوس و غیره را ممکن است بارها شنیده باشید. اما آیا نام شهر سافرانبلو به گوش‌تان خورده است؟ بزجا آدا چطور؟ برخی از شهرهای ترکیه کمتر شناخته شده‌اند اما زیباترین شهرها در ترکیه به شمار می‌روند. در ادامه به زیباترین شهرهای ترکیه اشاره خواهیم کرد که اکثر آن‌ها به ثبت یونسکو رسیده‌اند.

1. بُزجاآدا (Bozcaada)

بزجاآدا نام جزیره‌ای بکر و دیدنی در دریای اژه است. اگر جایی نام جزیره تندوس را شنیدید، بدانید نام قدیمی بزجا آدا بوده. مدرنیته هنوز به جزیره بزجا آدا راه پیدا نکرده و فضای بکر و بافت قدیمی آن حفظ شده است. ساحل آرام، تپه‌های سرسبز، کافه‌ها، خیابان‌های پیچ در پیچ، باغ‌های انگور و امکانات مناسب گردشگری از دلایلی است که این شهر را منحصر به فرد می‌کند. جالب است بدانید این شهر در سال 2017 در روزنامه نیویورک تایمز به عنوان یکی از 52 مکان دیدنی جهان شناخته شده. محال است بخواهید بازدید از این جزیزه، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه را از دست بدهید. پاییز ترکیه زمانی است که بزجا آدا حال و هوای فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

2. گورمه (Gorme)

زیبایی شهرهای ترکیه در گورمه به اوج خود می‌رسد. شهر گورمه مانند موزه‌ای هزارساله، سال‌ها محافظت از کوه‌های سنگی و دودکش‌های پری را به دوش کشید. این شهر عجیب‌وغریب سال‌ها پیش جزو 18 اثر ثبت جهانی ترکیه در یونسکو قرار گرفت. گورمه در نزدیکی کاپادوکیه واقع شده و زیبایی‌های چشمگیری دارد. از بالن‌سواری بر فراز عجیب‌ترین نمای جهان بگیرید تا کلیسا، حمام، مساجد، مدارس و بناهای تاریخی همه در گورمه حیرت‌انگیز است. به نظر شما چرا به مخروط‌های آتشفشانی گورمه دودکش‌های پری می‌گویند؟ راهی گورمه، زیباترین شهر ترکیه که شدید از مردم محلی بپرسید.

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

3. کاش (Kaş)

کاش در ساحل دریای مدیترانه واقع شده دیگر شهر زیبای ترکیه به شمار می‌رود. اگر به تفریحات آبی مثل غواصی علاقه داشته باشید، دنیای جدیدی را زیر آب‌های کاش کشف خواهید کرد. از ساحل و هوای مطبوع کاش که فاصله بگیرید، وارد بخش تاریخی و قدیمی آن خواهید شد. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های کاش و کافه‌گردی در این شهر زیبا تجربه بی‌نظیری است.

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

4. سافرانبلو (safranbolu)

اگر بخواهیم لیست زیباترین شهرهای ترکیه را ادامه دهیم سافرانبلو یکی از زیباترین آن‌ها به شمار می‌رود. سافرانبلو یعنی شهر زعفران. بی‌دلیل این شهر را سافرانبلو نمی‌خوانند؛ قبلا در این شهر زعفران کشت می‌شد و امروزه هم‌محل فروش شیرینی و زعفران است. آنچه بیش از هرچیز در این شهر دیده می‌شود خانه‌های سفید با سقف‌های شیروانی آجری است. تپه‌های سرسبز و آثار تاریخی اطراف زیبایی آن را دوچندان می‌کنند. سافرانبلو نماد دوران عثمانی نیز به ثبت جهانی رسید. این شهر به شب‌های روشنش در اثر وزش بادهای تابستانی نیز مشهور است. در کنار مسجدهای قرون‌وسطایی آن صنعت‌گرانی را خواهید دید که بساط کسب و کارشان را گسترده‌اند.

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

5. شانلی اورفا (sanli urfa)

از آنجاکه این شهر بر سر راه اصلی تجارت آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده وقایع تاریخی بی‌شماری به خود دیده است. شانلی اورفا واقع در شرق ترکیه، حال و هوایی خاورمیانه‌ای دارد. به‌ طور قطع می‌توان گفت که شانلی اورفا یکی از باستانی‌ترین شهرهای دنیا و زیباترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود. گفته شده این شهر محل زندگی پیامبرانی چون ابراهیم، شعیب و ایوب بوده. به همین خاطر است که آثار مذهبی و تاریخی بی‌شماری در این شهر دیده می‌شود. امروزه اورفا دو بخش قدیمی و جدید دارد. بازارهای قدیمی، محل تبدیل آتش به گلستان برای حضرت ابراهیم، «غار محل تولد حضرت ابراهیم»، «قلعه اورفا»، «مسجد خلیل الرحمان»، «باغ گول‌باشی»، «مسجد رضوانیه»، «مسجد جامع اورفا» و بیش از هزار اثر دیگر در این منطقه انتظارتان را می‌کشد.

شما دیگر شهرهای زیبای ترکیه را می‌شناسید؟ از آن‌ها برای ما هم بگویید.

زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟



1399/08/19 | کد مطلب: 4567
برچسب‌ها: ترکیه
زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟
زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟ سیما رفیعی
زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...