دود درخت‌های سوخته توسکستان همچنان زبانه می‌کشد


دود درخت‌های سوخته توسکستان همچنان زبانه می‌کشد

گرگان - ایرنا - کوهنوردان محلی می‌گویند آتش در توسکستان بطور کامل خاموش نشده و دود بلند شده در محل نشان می‌دهد دود تنه درختان سوخته همچنان زبانه می کشد.

خبرنگار اعزامی ایرنا از توسکستان صبح امروز دوشنبه به نقل از کوهنوردان گزارش داد که برابر اطلاعات واصله و به رغم بارندگی روز گذشته هنوز آتش در توسکستان بطور کامل خاموش نشده است.

فرماندار گرگان نیز با تایید موضوع گفت که دود در دو نقطه از جنگل های درگیر آتش با انجام بازدید هوایی که ساعتی پیش صورت گرفت؛ با چشم غیر مسلح دیده می شود.

محمد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان گلستان اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی و قرقبانان منابع طبیعی از مشاهده دود در ارتفاعات توسکستان کار بازدید هوایی توسط بالگرد انجام شد و وجود دود در مناطق "روغن دره و گجه" شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله اعزام یک گروه ۱۵ نفره متشکل از نیروهای قرقبان منابع طبیعی با تجهیزات کامل توسط بالگرد به منطقه روغن دره انجام شد، گفت: با بازگشت بالگرد بلافاصله اعزام گروه دوم ۱۵ نفره متشکل از محیط‌بانان به منطقه گجه برای اطفای کامل صورت خواهد گرفت و همه نیروها تا اطمینان کامل از پایان عملیات در منطقه مستقر خواهند بود.

به گزارش ایرنا کنترل آتش در منطقه سخت گذر توسکستان به کمک ۶۰۰ نیرو اعم از جنگلبان، هلال احمر، کوهنورد، بسیج، ارتش، محیط‌بان و بومیان منطقه با استفاده از دو فروند بالگرد هلال احمر و سپاه طی هشت روز عملیات مهار و روز گذشته در پی بارش باران خاموش شد.

آتش که گفته می شود دخالت انسانی با احتمال قوی از سوی شکارچیان بوده است علاوه بر گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را سوزاند.

توسکستان در ادامه جنگل‌های هیرکانی و در ارتفاعات حائل استانهای گلستان و سمنان حدفاصل شهرستانهای گرگان - شاهرود قرار دارد و ارتفاع منطقه آتش افزون بر ۲ هزار متر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس