برند گوچی در آستانه 100 سالگی


برند گوچی در آستانه 100 سالگی

برند گوچی یکی از مهم ترین و مشهورترین برندهای لوکس جهان است که اکثر معیارهای یک کسب و کار نوین نوشته برند گوچی در آستانه 100 سالگی اولین بار در روچی. پدیدار شد.

برند گوچی یکی از مهم ترین و مشهورترین برندهای لوکس جهان است که اکثر معیارهای یک کسب و کار نوین و مدرن را دارا می باشد. Gucci یک مرجع واقعی برای مد و فشن و اکسسوری است. خانه مد و فشن گوچی، جزو محدود خانه های مد است که در سراسر جهان شهرت و جذابیت دارد.

تاریخچه برند گوچی

گوچیو گوچی، موسس نام تجاری گوچی در سال ۱۹۲۱ خانه مد معروف گوچی را در فلورانس ایتالیا تأسیس کرد. وی قبل از اینکه برند شخصی خود را تأسیس کند، به عنوان باربر در هتل ساووی لندن کار می کرد. گوچی پس از آن در یک شرکت چمدان سازی به نام franzi به کار چرم مشغول شد. گوچیو گوچی، پس از راه اندازی برند خود، در درجه اول کالاهای چرمی می فروخت و روی اقلام و تجهیزات مسافرتی تمرکز داشت. سپس گوچی شاخه های دیگری نیز مانند تجهیزات سوارکاری به این برند اضافه کرد.

برند گوچی در ابتدا تنها از متریال چرم، برای تولید محصولات خود استفاده می‌کرد. در سال ۱۹۳۵ با تحریم هایی که علیه ایتالیا وجود داشت؛ این برند با کمبود چرم مواجه شد و مجبور شد از مواد و متریال مختلف برای تولید محصولات خود استفاده کند.

با ورود پسران گوچی به نام های آلدو، واسکو و رودولفو، برند گوچی گسترش پیدا کرد و به یک نام تجاری شناخته شده در سطح جهان تبدیل شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

ماجرای برند گوچی پس از جنگ جهانی دوم

پس از جنگ جهانی دوم، با آغاز تولید دوباره چرم مشکل این شرکت برای تهیه چرم برطرف شد و تولید محصولات چرمی را دوباره آغاز نمود. آلدو، پسر گوچی با استفاده از چرم خوک اولین کیف پوست خوک را تولید کرد و پوست خوک به امضای خانه مد گوچی تبدیل شد.

تا قبل از سال ۱۹۵۰ چندین فروشگاه گوچی در فلورانس و رم تاسیس شده بود. در سال ۱۹۵۱، رودولفو گوچی، فروشگاه دیگری را در میلان افتتاح کرد و دو سال بعد آن را به ایالات متحده گسترش داد. در بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ تعداد فروشگاه های این برند مشهور در کشورهای مختلف گسترش یافت.

گوچیو گوچی در سال ۱۹۵۳، قبل از مرگ خود به نشان احترام به دوران باربری خود در هتل ساووی، یک شعبه از فروشگاه های خود را در این هتل راه اندازی کرد. ۱۵ روز پس از افتتاح شعبه ساووی، گوچیو گوچی موسس برند گوچی در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

افراد مشهور چه تاثیری در طراحی های گوچی داشتند؟

پس از مرگ گوچی این برند به لطف پسرانش همچنان برند موفقی بود. در سال ۱۹۵۳ الیزابت تیلور با یکی از کیف های برند گوچی که دسته بامبو داشت عکس گرفت. در همان زمان طرح Horsebit loafer(دو حلقه نمادین با یک میله میانی) منتشر شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگیدر سال ۱۹۶۱ نیز پس از اینکه ژاکلین کندی با در دست داشتن کیف گوچی مشاهده شد، آرم double-G که در ابتدا برای بستن کیسه ها ساخته شده بود ایجاد شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

گریس کلی بازیگر هالیوودی نیز در طراحی های گوچی تأثیرگذار بود. گریس کلی در سال ۱۹۶۶ کیفی با دسته بامبو خریداری کرد، رودلفو گوچی برای تشکر یک روسری گلدار مخصوص به او هدیه داد. طرح این روسری بعدها چاپ «فلورا» نامگذاری شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

در دهه ۷۰ فروشگاه های بیشتری از این برند در توکیو، هنگ کنگ و شهر نیویورک ظاهر شدند که لباس می فروختند. گوچی حتی در سال ۱۹۷۵ با اولین عطر خود، گوچی نامبر وان، وارد خط تولید محصولات آرایشی و زیبایی شد.

سرانجام خانواده گوچی

گوچی اولین فشن شو لباس خود را در سال ۱۹۸۱ برگزار کرد. این نمایش با تمرکز بر طرح فلورا در فلورانس ایتالیا برگزار شد.

پس از آن، این برند دچار تغییر و تحولات اساسی و غم انگیزی شد. نوه های گوچیو تا اوایل دهه ۸۰ در مدیریت شرکت دخالت داشتند. این خانواده در مورد اینکه چه کسی باید امور مختلف شرکت را کنترل کند، درگیری داشتند.

سرانجام، پسر رودولفو زمام امور را به دست گرفت و پسر عموهایش و عمویش آلدو را از شرکت بیرون کرد. در سال ۱۹۸۹ نیز، یک شرکت هلدینگ به نام Investcorp، تقریباً نیمی از گوچی را خریداری کرد. در سال ۱۹۹۴ مائوریتزیو گوچی بقیه سهام خود را به Investcorp فروخت. وی چند سال بعد در سال ۱۹۹۵ به قتل رسید.

تغییر اساسی برند گوچی با ورود تام فورد

با اینکه درگیری های خانوادگی، این برند لوکس را دچار تغییرات اساسی کردند، اما تغییر واقعی در سال ۱۹۹۰ اتفاق افتاد. در این زمان یک طراح جوان و بسیار با استعداد به نام تام فورد به شرکت گوچی پیوست. تام در ابتدا نظارت بر مجموعه پوشاک گوچی را بر عهده داشت، اما در سال ۱۹۹۴ مدیر خلاق خانه مد شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

تا به امروز، فورد به عنوان طراحی شناخته می شود که به معنای واقعی کلمه گوچی را احیا کرده است. مجموعه پاییز ۱۹۹۵ و طراحی های شیک و مینیمالیستی دهه ۹۰ او موفقیت گسترده ای را برای این برند در صنعت مد به دست آورده اند. افراد مشهوری مانند گوینت پالترو، جنیفر لوپز و مدونا از طرح های تام فورد روی فرش قرمز استفاده کرده اند.

گوچی چگونه بخشی از شرکت کرینگ شد؟

در اواخر دهه ۹۰، دومنیکو د سول مدیر عامل گوچی بود، با وجود مقاومت های او «لویی ویتون» خرید سهام شرکت گوچی را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۴، فورد و مدیر عامل شرکت دومنیکو د سول، شرکت را به دلیل اختلافات قراردادی ترک کردند.

پس از تصدی کامل شرکت توسط لویی ویتون، در سال ۲۰۱۳ این شرکت به Kering تغییر نام داد و گوچی امروزه به عنوان بخشی از این مجموعه باقی مانده است.

پس از تام فورد در سال ۲۰۰۶، Giannini به عنوان مدیر خلاق گوچی انتخاب شد. پس از او نیز در سال ۲۰۱۴ الساندرو میشل به عنوان مدیر خلاق جدید معرفی شد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگیو اما گوچی امروزی

پس از انتخاب الساندرو میشل به عنوان مدیر خلاق برند گوچی، تغییرات اساسی در طراحی های این برند اتفاق افتاد که امروزه شاهد آن هستیم. در سال ۲۰۱۷، این شرکت برنامه های خود را برای کنار گذاشتن کامل پوست حیوانات و استفاده از سایر متریال اعلام کرد. این برند قول داده است که تأثیرات زیست محیطی خود، از جمله انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۲۵ کاهش دهد.

برند گوچی در آستانه 100 سالگی

در سال ۲۰۱۹ ، گوچی خط آرایشی خود، Gucci Beauty را دوباره راه اندازی و اولین عطر unisex(مشترک برای خانم ها و آقایان) را به نام Mémoire d’Une Odeur معرفی کرد.

این برند موفق، هم اکنون در زمینه های مختلف از جمله کیف، کفش، لباس، پارچه های طرحدار، زیورآلات و لوازم آرایشی فعالیت می کند و سالیانه چند فشن شو مختلف را برگزار می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت