استخدام معلم خصوصی، ترفند خواستگار شیاد


استخدام معلم خصوصی، ترفند خواستگار شیاد

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری فردی که با درج آگهی استخدام معلم خصوصی در فضای مجازی با دریافت مدارک و عکس شخصی خانم های جوان، سوژه خود را برای ازدواج انتخاب می کرد خبر داد .

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ بیژن جنتی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به پلیس فتا مبنی براین که فرد ناشناسی از طریق درج آگهی جعلی استخدام معلم خصوصی در سایت دیوار، آدرس و مشخصات و مدارک وی را به بهانه استخدام دریافت و سپس با ایجاد مزاحمت، پیشنهاد ازدواج به او داده، پیگیری موضوع و رسیدگی به شکایت نامبرده در دستور کار پلیس فتا فردیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی گسترده متهم را شناسایی کردند که پس از احضار به پلیس در بازجویی‌های صورت گرفته علت درج آگهی استخدام معلم را یافتن همسر مناسب مطرح کرد و بیان داشت که با درج مشخصات همسر ایده آل خود از بین افراد تماس گیرنده، چند نفر شرایط مورد نظر او را داشتند که به بهانه استخدام از آن‌ها مدارک و تصاویر شخصی شان را دریافت کرده و از بین آن افراد، شاکی را پسندیده و انتخاب کرده و با ارسال پیام، به وی پیشنهاد ازدواج داده است.

او گفت: متهم از طریق درج آگهی جعلی با موضوع استخدام معلم و ترغیب افراد به ارسال مدارک تحصیلی و عکس شخصی از احساسات افراد سوء استفاده کرده تا به نیات شخصی خود برسد.

سرهنگ جنتی با بیان این که متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس فتا شهرستان فردیس قرار دارد افزود: تلاش برای شناسایی سایر شکات این پرونده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: اکنون در فضای مجازی شرایطی ایجاد شده که تشخیص آگهی‌های واقعی از غیر واقعی به سادگی ممکن نیست بنابراین ضمن آن که ضروری است از هویت فردآگهی دهنده اطمینان حاصل کنید به هیچ وجه اطلاعات شخصیتان را به اشتراک نگذارید، زیرا ممکن است این اطلاعات هک و کپی شده و در جهت منافع شخصی از آن‌ها بهره برداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام