توقیف دام قاچاق و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا


توقیف دام قاچاق و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

آستارا - ایرنا - هنگ مرزی آستارا دام قاچاق و فاقد مجوز حمل را توقیف و یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان چهار هزار متر مربع اراضی ملی را از دست متصرفان آزاد کرد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز سه راس گاو قاچاق در روستای بهارستان در محور اردبیل-آستارا در بازرسی از یک دستگاه نیسان کشف و خودرو توقیف و متهم آن به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ نوذر مرادی اظهار کرد: گاوها به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شدند و ورود دام از استان های همجوار به گیلان، برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام ممنوع است.

نسرین غزنوی رئیس اداره منابع طبیعی آستارا هم گفت: پنج نفر در روستای هودول، چهار هزار متر مربع اراضی ملی را تصرف کرده بودند و روز گذشته با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین ها و دستگیری و معرفی آنها به دادگاه اقدام شد.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه های بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و از جاده های پر تردد شمال ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان