هواشناسی مازندران در باره بارندگی شدید و کاهش دمای هوا هشدار داد


هواشناسی مازندران در باره بارندگی شدید و کاهش دمای هوا هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه نارنجی ، نسبت به بارش متناوب و شدید باران و کاهش دمای هوای استان از فردا چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران امروز سه شنبه اعلام کرد که از فردا با استقرار و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی جو ، مناطق مختلف استان شاهد بارش متناوب و شدید باران ، وزش بادنسبتا شدید موقتی ، کاهش دما، بارش برف در مناطق و محورهای کوهستانی و مواج و متلاطم شدن دریای خزر خواهد بود.

در این اخطاریه تاکید شده است که در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن و افزایش حجم آب رودخانه ها ، مه آلود شدن ،کاهش دید ، ریزش سنگ ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی وجود دارد.
کارشناسان هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرده اند که تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاد و با احتیاط در جاده ها تردد کنند و کوهنوردان هم از صعود به ارتفاعات پرهیز نمایند.

این کارشناسان همچنین نسبت به انجام هرگونه فعالیت صیادی و گردشگری طی این مدت در دریای خزر هشدار داده و تاکید کرده اند که امواج دریا سبب پاره شدن تورهای صیادی و واژگون سازی شناورهای سبک و نیمه سنگین خواهد شد.

جدول پیش بینی هواشناسی دریایی مازندران هم نشان می دهد که با ورود سامانه جدید بارشی سرعت وزش باد در نزدیکی ساحل دریای خزر به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و در مناطق دور از ساحل به ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مازندران هم اکنون در فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر قرار دارد و برای این کار هم بیش از چهار هزار صیاد به روش سنتی " پره " هر روز تورهایشان را در آب های ساحلی پهن می کنند.

در حال حاضر هم هوای مازندران صاف تا نیمه ابری است و طبق پیش بینی هواشناسی از بعد از ظهر هم بر میزان ابر افزوده خواهد شد.

جدول لحظه ای اندازه گیری دمای هوای هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که اکنون رامسر با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و کیاسر با ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان هستند.

دمای هوای شهر ساری هم امروز در گرم ترین زمان به ۱۹ و خنک ترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش