اولین پرستار زن مدافع سلامت استان زنجان آسمانی شد


اولین پرستار زن مدافع سلامت استان زنجان آسمانی شد

زنجان - ایرنا - سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام خبر آسمانی شدن اولین شهیده مدافع سلامت این استان گفت: مرحومه اکرم احدیان بهیار بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان و از مدافعان خط مقدم مبارزه با کرونا بعد از حدود یک ماه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

دکتر مصطفی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر بیش از ۹ ماهه کادر فداکار بهداشت و درمان، تیم مدیریتی، فنی و پشتیبانی دانشگاه به ویژه در شرایط توام با تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی، شهادت این مدافع سلامت را به خانواده آن مرحومه و همکاران حوزه سلامت تسلیت گفت.

وی اضافه کرد: اگرچه شهادت فیض عظیم و توفیق بزرگی است اما فقدان کادر بهداشت و درمان در این شرایط و ازطرفی تشییع مظلومانه آنها به خاطر شرایط متاثر از کرونا بسیار غم‌انگیز و غیرقابل جبران است و ضایعه ناشی از آن قابل ترمیم نیست.

این مسؤول، با آرزوی علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحومه و تکریم استقامت و مجاهدت‌های جانانه و فداکاری بی‌نظیر خادمین پرتلاش نظام سلامت خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری مهلک نیازمند عزم و اراده عمومی است.

وی اضافه کرد: مدافعان سلامت انتظار دارند تا هموطنان با در نظر گرفتن شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسای کادر بهداشت و درمان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در اجتماع و پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک ارزش و فضیلت بدانند و با فرهنگ‌سازی این فضیلت با روش عمل فردی و امر به معروف عملی شهروندان، این بیماری مهلک و مرگبار را متوقف و یار و همراه و پشتیبان فرزندان پرافتخار خود در دانشگاه علوم پزشکی باشند.

استاندار زنجان نیز در پی شهادت اولین بانوی شهید مدافع سلامت در استان با صدور پیامی، حضور ایثارگرانه و فداکارانه مردان و زنان این سرزمین در سنگر دفاع از سلامت و جان مردم را ستودنی دانست و افزود: کادر بهداشت و درمان استان این بار در غم از دست دادن نخستین بانوی شهید خود در راه خدمت رسانی و حفظ سلامت مردم در برابر ویروس منحوس کرونا به سوگ نشست.

فتح الله حقیقی اضافه کرد: خبر شهادت نخستین بانوی حوزه بهداشت و سلامت استان زنجان بر اثر ابتلا به کرونا، ضایعه ای بزرگ و غم‌بار است که موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

استاندار زنجان ادامه داد: شهادت "خانم اکرم احدیان" پرستار بیمارستان زنجان را خدمت خانواده آن مرحومه، همکاران پرتلاششان در بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان و همه کادر جان برکف درمان استان تسلیت عرض نموده و آرزوی علو درجات و غفران واسعه الهی را برای آن بانوی فداکار دارم.

وی خاطرنشان کرد: رفتن این بانو هشدار دیگری به جامعه است تا خطر واقعی شیوع کرونا را جدی بگیریم و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت کنیم تا باری از دوش مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس هستند و یکی‌یکی پرپر می‌شوند، برداریم.

گفتنی است گفتنی است فروردین امسال نیز " اسدالله شیخ جابری" به عنوان شهید خدمت به افتخار اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان نائل آمد و "حمزه مقدم" از پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، نیز در ۹ آبان امسال پس از ۹ ماه سینه سپر کردن در مقابل ویروس منحوس کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری به شهدای مدافع سلامت کشور پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب