پوستر جایزه ملی غزل جلال‌پور رونمایی شد


پوستر جایزه ملی غزل جلال‌پور رونمایی شد

گناوه - ایرنا - دبیر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: پوستر دومین دوره این جایزه توسط فرزند این شاعر فقید در آیینی مجازی رونمایی شد.

حسن فرهادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این آیین که آنیما جلال‌پور دختر شاعر فقید از پوستر طراحی شده رونمایی کرد، غزل‌سرایان مطرح کشور هرمز علی‌پور، رضا معتمد، حسن صادقی‌پناه و غلامرضا طریقی به ایراد سخن پرداختند.

وی اضافه کرد: طراحی پوستر این دوره برعهده مستوره زیارت‌زاده از هنرمندان شاعر و طراح بندر گناوه است که در آن تصویری از زنده‌یاد دکتر جلال‌پور به همراه یک نشان که دغدغه ویراستاری وی و دومین جایزه غزل را تداعی می‌کند، کار شده‌است.

وی یادآورشد: شعرخوانی شاعران جوان، آدخت خلیفه‌زاده، امرالله حاجب، مهدی محمدتقی و بهنام مومنی از دیگر برنامه‌های رونمایی پوستر دومین دوره جایزه ملی حسین جلال پور بود.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور افزود: آیین پایانی جایزه ۱۲ دی‌ ماه امسال همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید در صورتی‌ که شرایط جوی مساعد باشد و ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری حضوری این رویداد را صادر کند، با حضور نامزدهای نهایی این دوره در جوار مزار جلال پور در بندرگناوه برگزار خواهد شد و در غیر این‌صورت مجازی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه جایزه از ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری بررسی و داوری می‌شود و اسامی آثار برگزیده یکم دی‌ ۹۹ اعلام خواهد شد.

فرهادی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه با نگاهی ویژه به حوزه فرهنگ بویژه ادبیات در هر دو دوره نشان دادند که دغدغه فرهنگ دارند و با حمایت خود گام استواری در جهت پویایی شعر بویژه غزل پیشرو در جنوب کشور برداشتند.
دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور افزود: داوری بخش پژوهش را اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولیئی و بخش‌های مجموعه‌غزل منتشر شده و غزل را حسن صادقی‌پناه، حمیدرضا وطن‌خواه، مجید معارف‌وند، صالح سجادی و طاهره خنیا برعهده دارند.
وی یادآور شد: شاعران، پژوهشگران و ناشران برای ثبت نام در این رویداد ادبی تنها تا ۳۰ آبان‌ماه جاری فرصت دارند که به سایت دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به نشانی www.hjpa.ir مراجعه و آثار و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ارسال کنند.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا