هفته کتاب در خراسان جنوبی به صورت مجازی برگزار می‌شود


هفته کتاب در خراسان جنوبی به صورت مجازی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیشتر برنامه‌ها در هفته کتاب امسال با توجه به شرایط حاصل از ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی اجرا می‌شود.

ناصر نبی زاده روز سه‌شنبه اعلام کرد که بیست و هشتمین دوره هفته کتاب همزمان با سراسر کشور ۲۴ تا ٣٠ آبان ۹۹ در خراسان جنوبی با ویژه برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت هفته کتاب به صورت حضوری میزبان علاقه‌مندان به این حوزه بود اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده، مراسم بزرگداشت هفته کتاب ۲۵ آبان ماه به صورت مجازی و با حضور فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به شعار هفته کتاب امسال با عنوان «دانایی؛ مانایی» اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ برنامه متنوع در شهرستان‌ها تبیین شده که برپایی نماشگاه کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در این مدت از کتابفروشی‌های فعال بازدید خواهد شد ادامه داد: تقدیر از نویسندگان و ناشران فعال در سال ۹۹ نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نبی زاده به برگزاری طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان اشاره کرد و گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها، ۲۰ درصد اعلام شده است.

وی عنوان کرد: امسال جایزه کتاب سال را نخواهیم داشت و سال آینده به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد.

۳۸ کتابفروشی و ۳۰ ناشر دارای مجوز در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

همچنین در هفت ماه ابتدای امسال ۱۱۰ عنوان کتاب در ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !