6090 درخت به یاد شهدای قم کاشته شد


6090 درخت به یاد شهدای قم کاشته شد

همزمان با ایام بزرگداشت روز قم و با مشارکت ستاد کنگره ملی شهدای استان و شهرداری، آیین غرس نهال 6090 شهید استان در بوستان یادمان شهداء برگزار شد.

در آئین غرس نهال ۶۰۹۰ شهید استان قم در بوستان یادمان شهداء، عملیات اجرایی و تکمیل بوستان نیز آغاز شد و مدیران و مسئولان هر یک به نمایندگی از شهدای بزرگوار نهالی را غرس کردند.

در این بوستان در جهت گرامیداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم ۶۰۹۰ نهال عرصه ۱۱ هکتاری بوستان و در انتهای شهرک شهید زین الدین غرس می‌شود.

گفتنی است بوستان یادمان شهدا همزمان با شکل‌گیری جریان کنگره ملی شهدای استان قم تحویل داده شده است و به زودی توسعه بوستان رقم می‌خورد.

خاطرنشان می‌شود نهال‌ها از میوه‌های قرآنی مانند انجیر، انار و زیتون انتخاب شده و از درخت سرو هم به عنوان نماد مقاومت استفاده می‌شود.

در این آئین که به همت شهرداری قم و در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان برگزار شد مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عرس نهال و توجه به فاصله‌گذاری در مراسم بیان کرد: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم، مجموعه حرم برنامه های زیادی را پیش بینی کرد و مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بیش از ۵۰۰ برنامه طراحی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز با حضور تولیت حضرت معصومه(س) این آئین در بزرگداشت شهدا برگزار شد، ضمن اینکه از کنگره ملی شهدای قم به دلیل تلاش در تبیین جایگاه شهدا قدردانی می‌کنیم.

کلانترزاده بیان کرد: این بوستان با اعتبار ۶ میلیارد ریالی آماده کاشت نهال است و امید است تا پایان سال بخش قابل توجهی از این بوستان، از شهدای قیام سال ۴۲ تا شهدای مدافع سلامت نهال کاری شود.

وی اظهار داشت: خانواده‌های شهدا در صوت تمایل می‌توانند برای کاشت نهال به یاد شهید خود در این بوستان اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ برنامه با مشارکت کنگره ملی شهدای استان قم پیش بینی شدهکه امروز عرس درخت در یادمان شهدا برگزار شد و شنبه رونمایی از ۱۲ سردیس شهدا اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: همچنین روز یکشنبه در حرم رونمایی از ۴۰ کوچه مزین به نام شهدا و روز دوشنبه بوستان طبقاتی شهید زین الدین با ویژگی‌های منحصر به فرد به بهره‌برداری می‌رسد که همه اینها کاری مشترک میان کنگره شهدا و مدیریت شهری است.

کلانترزاده خاطرنشان کرد: خانواده شهدا نگین هستند و این خدمت ناچیز در مقابل خدمات والای آنها به نظام و ولایت است، قرار شد تمامی شهدایی که از سال ۴۲ تا زمان انقلاب و تا دوران شهدای حرم و شهدای مدافع سلامت صاحب نهالی در این بوستان شوند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان