بیش از 2500 فقره بازرسی طرح طاها از اصناف قزوین انجام شد


بیش از 2500 فقره بازرسی طرح طاها از اصناف قزوین انجام شد

قزوین - ایرنا - 2 هزار و 569 فقره بازرسی از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح طاها توسط کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان قزوین انجام شد.

مدیرکل استاندارد قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) با هدف پیشگیری از عرضه کالاهای غیراستاندارد در بازار اجرا می شود.

سیروس صارمی افزود: ۷۷ فقره کالا در جریان بازرسی های انجام شده کارشناسان اداره کل استاندارد از واحدهای صنفی، برای انجام آزمون نمونه برداری شده است.

این مسوول با بیان اینکه کالای غیراستاندارد تهدیدی برای سلامت و ایمنی شهروندان جامعه است، گفت: کالاهای نمونه برداری شده اگر در آزمون های انجام شده وضعیتی مغایر با استانداردهای تعریف شده داشته باشند، اقدامات حقوقی لازم برای برخورد با تولیدکننده آن انجام می شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در قالب این طرح تا پایان امسال میزان بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان به بیش از پنج هزار فقره افزایش یابد.

مدیرکل استاندارد قزوین با بیان اینکه نظارت های استاندارد در حوزه تولید موجب ارتقای کیفیت آنها شده و به سود تولید داخلی است، گفت: در قالب طرح طاها از انواع واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و پوشاک، مکانیکی و واحدهای خدماتی بازرسی می شود.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه کالاهای استاندارد مراتب را برای رسیدگی به سامانه ۱۵۱۷ اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!