به زودی شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود


طی روز های گذشته قیمت طلا به شکل بسیار شدیدی سقوط کرده و باعث شده تا قیمت طلا به شدت کاهش یابد. اما این پایان ماجرا نیست و شرایط نشان از افزایش قیمت طلا دارند.

به زودی شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود

طی روز های گذشته قیمت طلا به شکل بسیار شدیدی سقوط کرده و باعث شده تا قیمت طلا به شدت کاهش یابد. اما این پایان ماجرا نیست و شرایط نشان از افزایش قیمت طلا دارند.

طلای جهانی در روز دوشنبه حدود صد دلار سقوط کرد که می توان از آن به عنوان یک سقوط قیمت شدید یاد کرد. اما با گذشت روز قیمت طلا سعی در جبران قیمت از دست رفته خود کرد.

دلیل سقوط طلای جهانی در روز دوشنبه را می توان به اعلام خبر موفقیت تولید واکسن کرونا نسبت داد. با وجود اینکه این خبر توانست نقطه امیدی را برای جهان روشن کند اما هنوز درگیری ها با ویروس کرونا وجود داشته و آمار آن در حال افزایش است.

به علاوه این شرکت گفته که تا پایان سال جاری میلادی تنها 50 میلیون دوز تولید خواهد کرد و باید توجه داشت که هر فرد نیز به دو دوز دارو نیاز دارد یعنی تا پایان فصل پاییز تنها 25 میلیون نفر از این دارو بهره مند خواهد شد.

در نتیجه می توان گفت که با وجود پیدایش امید هنوز شرایط تغییر خاصی نداشته و جهان همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم خواهد کرد.

به زودی شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود

از طرف دیگر باید توجه داشت که حتی اگر ویروس کرونا تا پایان سال آینده میلادی کنترل شود باز هم آثار اقتصادی به وجود آمده ناشی از این همه گیری تا سال ها ادامه خواهد داشت و باقی می ماند.

در نتیجه می توان گفت که این خبر به معنای پایان روز های گرانی طلا نیست چراکه در نهایت این شرایط اقتصادی است که قیمت طلا و همچنین بازار بورس را مشخص می کند.

به علاوه در بسیاری از کشور ها همچنان دسترسی به واکسن کرونا به زودی میسر نخواهد شد در نتیجه اقتصاد جهانی همچنان در شرایط بسیار سختی خواهد ماند.

به طور کلی از تمام این موارد می توان این نتیجه را گرفت که این سقوط قیمت طلا کوتاه مدت بوده و دوباره رشد خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا تا پیش از پایان سال به 2100 دلار خواهد رسید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

پیش بینی افزایش شدید قیمت طلا طی چند ماه آینده | 7.5 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 70.2 هزار در اینجا می توانید با صرف کمترین هزینه موهای خود را کراتینه کنید | 47.4 هزار دلار در صرافی ملی 27100 تومان شد/جزییات قیمت رسمی انواع ارز | 10.1 هزار 20 غذای ناسالم که خوردنشان به ضرر های شان نمی ارزد | 9.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا