پیش بینی کاهش قیمت ارز و کالاها به دلیل افت تقاضا و انتظارات تورمی


پیش بینی کاهش قیمت ارز و کالاها به دلیل افت تقاضا و انتظارات تورمی

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش نسبی تقاضا و انتظارات تورمی، قیمت ارز و کالاهای مصرفی در بازار روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد حسینی، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد کشور ایجاد شد و باعث ایجاد افزایش قیمت ها در حوزه های مختلف و تورم شده است علاوه بر مسائل و چالشهای بنیادین اقتصاد،‌ بحث آثار تحریم هاست.

وی تصریح کرد: در چندسال اخیر سیاستهای تحریمی اقتصادی در کنارسوء مدیریت ها در حوزه سیاست های پولی و مالی و بودجه ای باعث کاهش ارزش پول ملی شد.

حسینی اظهار کرد: امروز شاهد سقوط قیمت ارز و نوسان ارزی در بازار هستیم و اینکه که در آینده چه اتفاقی می افتاد باید گفت در حال حاضر هیچ اتفاقی در بین روابط ایران وآمریکا صورت نگرفته است و باید بدانیم که آمریکا در طی این 40 سال ثابت کرده که دولت مورد اعتمادی نیست و واکنشی که کشور در قبال چالشهای داخلی اقتصاد ایران از جمله بودجه، تورم و... در پیش می‌گیرد، اهمیت دارد.

همچنین اگر کشورهای دیگر مانند چین درحوزه اقتصادی به طور مستقیم رابطه داشته باشیم و با بانک های دنیا شرایط مبادله پولی ایجاد شود، هزینه های مبادلی پولی در کشور پایین می آید و پیش بینی می شود قیمت ارز باید به قیمت واقعی خود باز گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه دوره دهم مجلس گفت: اگر امروز شاهد رشد نرخ ارز هستیم به دلیل نوساناتی است که بین میزان عرضه و تقاضا وجود دارد و در صورتی بتوانیم مشکلات صادرات و پول های بلوکه شده کشور را حل کرده و این منابع را به کشور باز گردانیم، پیش بینی می شود قیمت دلار روند کاهشی بگیرد و در حال حاضر تا قیمت 20 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد و بتوانیم ثبات قیمتی را کالاها ایجاد کنیم .

حسینی تاکید کرد: مردم به دنبال ثبات قیمتها در بازار هستند نه نوسانات ثانیه ای که باعث ایجاد بازارهای هیجانی می شود و بیشترین زیان را افراد طبقه پایین جامعه در بازارهای هیجانی می بینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد