شورای اطلاع رسانی استان قزوین روی محور خود قرار گرفته است


شورای اطلاع رسانی استان قزوین روی محور خود قرار گرفته است

قزوین – ایرنا – رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، شورای اطلاع رسانی استان روی محور خود قرار گرفته و حدود 70 درصد مصوبات آن اثرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان قزوین، افزود:باید تلاش کنیم مصوبات شورای اطلاع رسانی استان به صورت کامل اجرایی شوند، اگرچه همواره اجرای ۱۰۰ درصد مصوبات یک شورا امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به مصوبات شورای اطلاع رسانی استان، اضافه کرد: انتقاد به مصوبات این شورا هیچ اشکالی ندارد اما کسانی که در بطن فعالیت‌های رسانه‌ای هستند انتظار می‌رود که همراهی و همکاری بیشتری با شورا برای رفع مشکلات رسانه‌ای استان داشته باشند.

حبیبی افزود: شورای اطلاع رسانی استان نسبت به سال‌های قبل روند خوبی را در پیش گرفته و مصوبات مفیدی داشته است که باید برای اجرایی شدن آنها تلاش کنیم.

معاون استاندار قزوین با تاکید بر توزیع آگهی‌های دولتی از کانال اداره ارشاد استان، گفت: شهرداری‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان شاهد اجرای عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی باشیم، در غیر این صورت، موضوع را با اهرم‌های قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی سخنگوی دستگاه‌ها افزود: پراکندگی در صحبت‌های مسوولان استان باعث شد تا مصوبه شورا را برای تعیین سخنگوی دستگاه‌ها داشته باشیم که می‌تواند شخص سخنگو، خود مدیر باشد تا صحبت‌های رسمی، جامع و منطقی ارایه شود.

حبیبی گفت: تعیین سخنگو برای ادارات باید پیگیری و اجرا شود چون هم برای دستگاه‌ها و هم برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها موثر است.

این مسوول با تاکید بر اینکه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در تهیه اخبار به ویژه در حوزه کرونا باید حرفه‌ای‌تر عمل کنند، گفت: کار حرفه‌ای و خبر موثر در این حوزه موجب می‌شود که به مردم تلنگر وارد شود و آنها را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات هوشیارتر کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال شهرستان تاکستان در حوزه کرونا نقطه سیاه استان محسوب می‌شود و بخش اسفرورین آن معادل دو شهرستان استان کرونایی دارد که باید رسانه‌ها این مسایل را برجسته کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟