انفجار در عربستان؛ شماری زخمی شدند


انفجار در عربستان؛ شماری زخمی شدند

بر اثر وقوع انفجار در گورستان غیر مسلمانان در شهر جده عربستان، شماری زخمی شدند.

انفجار در عربستان؛ شماری زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه آی ۲۴، منابع خبری از وقوع چندین انفجار در گورستان غیر مسلمانان در شهر جده عربستان خبر داده و بنا بر اعلام اولیه، شماری در اینانفجار‌های زخمی شده اند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه آن را گزارش کرده، اعلام کرد: امروز چهارشنبه حمله‌ای در گورستان غیرمسلمانان در عربستان سعودی به وقوع پیوست.

طبق اعلام وزارت خارجه فرانسه، این حمله به هنگام برگزاری مراسم یادبود پایان جنگ جهانی اول که با ۱۱ نوامبر مصادف است، به وقوع پیوست.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: سالگرد پایان جنگ جهانی اول در گورستان غیر مسلمانان در حال برگزاری بود و کنسولگری فرانسه و شخصیت‌های دیپلماتیک دیگر نیز صبح امروز در آن حضور داشتند که به ناگاه به وسیله مواد منفجره هدف حمله قرار گرفت و سبب کشته شدن شماری در آن شد.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد این حمله‌ای بزدلانه و توجیه ناپذیر بوده است.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز از زخمی شدن دست کم ۴ نفر بر اثر این حادثه خبر داده است.

بنا بر گزارش رویترز، یک مقام یونانی به این رسانه اعلام کرده که بر اثر انفجار در این گورستان غیرمسلمانان در شهر جده ۴ نفر زخمی شدند.

این مقام که نام و هویتش منتشر نشده، در ادامه تصریح کرد: چیزی شبیه به انفجار در قبرستان غیر مسلمانان در جده اتفاق افتاد که چهار نفر در نتیجه آن به صورت سطحی زخمی شدند و یکی از زخمی‌ها، یونانی است.

این مقام یونانی به جزئیات بیشتری از این اتفاق اشاره نکرد.

همچنین خبرنگار روزنامه فرانسوی «فیگارو» در خبری که هنوز تایید نشده، اعلام کرد، در حالی که در بین جمعیت مقام‌های یونانی، فرانسوی و تعدادی اتباع انگلیسی حضور داشتند یک نارنجک به سمت حداقل دو نفر در این قبرستان پرتاب شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار